Fra nedlukning til opblomstring
Café Freunde er en lille café beliggende i Trekroner ved Roskilde.
Som for så mange andre brancher viste corona sit grimme ansigt, og det medførte i december 2020, at Café Freunde måtte lukke ned for gæster i caféen. Dette vendte op og ned for den eksisterende annoncering på Facebook og annoncering på Instagram – for hvordan kunne vi nu sikre, at Café Freunde kom bedst igennem denne svære tid?
Heldigvis tilbyder Café Freunde take away. Noget, som vi nu satte ekstra meget fokus på.

Resultater som gør en sulten efter mere
Ved at fokusere på social proof og konsolidere Café Freundes annoncer i én kampagne med en bred målretning og en remarketing kampagne - samt ved at lade Facebooks algoritme kontrollere - formåede vi at skabe et enormt engagement omkring Café Freundes takeaway retter og eksisterende opslag.
Dette medvirkede, at vi gik fra en gennemsnitlig pris pr. kontakter på hjemmesiden på kr. 101,00 og 49 kontakter på hjemmesiden til en pris pr. kontakter på hjemmesiden på kun kr. 12,00 og 453 kontakter på hjemmesiden. Alt dette på bare 1 måned.
Vi vækkede appetitten hos de besøgende
Det der gjorde denne case succesfuld var, at vi i høj grad udnyttede Café Freundes evne til at skabe engagement på deres Facebookside gennem fængende og delikate billeder af deres retter.
Disse billeder og opslag sendte vi ud til en bredere geografisk målgruppe, samtidig med at vi målrettede annonceringen mod eksisterende engagerede personer fra målgruppen og mod 'look a like' målgrupper, der er personer, der ligner den eksisterende målgruppe mest.
Det der blev katalysatoren for annonceringen var den social proof, de eksisterende opslag skabte - og desto flere likes der var på opslaget, desto flere bestilte denne ret som takeaway.
Man kan sige at corona annonceringsmæssigt gik hen og blev en fordel.
