Pheed - det nye sociale medie

Så er der kommet et nyt socialt medie – det hedder Pheed.

Hvad er Pheed og hvad skal du bruge det til?

Det nye sociale medie hedder Pheed og selvom navnet måske ikke er så inspirerende, så er konceptet bag dette nye sociale medie utrolig spændende. Især for dem som er begyndt at finde Facebook og Twitter kedeligt. Vi hos AWORK er meget fascineret af Pheed, da det har en lidt anden indgangsvinkel end Facebook og Twitter. De fleste sociale medier tager udgangspunkt i enkelte idéer og nicher, såsom 140 tegn (Twitter), meddelelser (Facebook) og/eller billeder (Instagram). Her er det anderledes med Pheed, da man forsøger at samle de mest tiltalende elementer/emner af alt – man samler, så at sige, det hele i én stor pakke. Pheed er dybest set et massiv “feed” (deraf navnet Pheed) af oplysninger som indeholder trends, emner, en alternativ version af timeline, billeder og andre data med et par ekstra drejninger oven i således, at der bliver tilføjet noget identitet.

Her er nogle fordele og ulemper ved dette nye sociale netværk:

#1 Det er nemt at tilmelde sig.

Ser man bort fra det oprindelige koncept og design er en fordel ved Pheed, at man nemt kan blive medlem. Der er både en betalt tjeneste, men også en gratis tjeneste, som du kan tilmelde dig ved hjælp af enten din Twitter- eller Facebook-konto.

#2 Nye og spændende værktøjer.

Pheed har nogle ekstra værktøjer som Facebook og Twitter ikke kan tilbyde. Såsom taleklip, levende radio og lydklip, som alle er praktiske værktøjer. Disse værktøjer har det formål at øge den unikke værdi af dette sociale medie.

#3 Du kan tjene penge hos Pheed.

Pheed har været smarte og implementeret muligheden for at tjene penge gennem et socialt medie. Det er en implementering ingen andre sociale medier har taget til sig endnu. Pheed tilbyder en unik mulighed for at tilføje abonnementsafgifter og “betal per visning”-elementer til dine personlig feeds – noget som hverken Facebook eller Twitter har prøvet før.

#4 Er Pheed bare endnu et medie?

Når det kommer til ulemperne ved Pheed er det første spørgsmål, om Pheed tilbyder nok. Det faktum, at man kan tjene penge vil nok kunne lokke folk til, men spørgsmålet er om det er nok til at friste folk til at bruge det?

#5 Pheed er stadig meget nyt.

En anden ulempe til stedet er, at Pheed er nyt. Pheed er stadig som en baby der tager sine første skridt og der er ingen mulighed for at vide om det bliver en succes eller ej. Der er god mulighed for, at folk vil sætte sig ind i det med den tro, at det er det næste Facebook og en ny platform til større ting (og en større banksaldo), men sandheden er, at dette sociale medie lynhurtigt kan blive en fiasko. Det er vanskeligt at konkludere om, hvordan Pheed vil gøre i fremtiden, men der er en masse potentielle fordele til dette koncept, samt nogle interessante tillokningsfaktorer, der giver det en unik identitet, men der er skam også tvivl om dets sande potentiale og fremtidige succes. Kun tiden vil vise os, om Pheed er indstillet til at følge i fodsporene på Facebook og Twitter eller om forsvinder ligesom Myspace gjorde.

 


Skal vi hjælpe jer med markedsføring via de sociale medier?

Få lagt en professionel Social Media marketing strategi, der skaber synlige resultater for jeres virksomhed.

 

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk