HVORDAN DIN VIRKSOMHED BØR BRUGE HASHTAGS PÅ LINKEDIN

LinkedIn inspirerer sine brugere til at bruge hashtags, for andre sociale medier platforme som Instagram og X hashtags er den afgørende ingrediens for social posting opskrift. Da LinkedIn er det førende sociale netværk for fagfolk og LinkedIn-databasen er blevet enorm, så indså de, at de har brug for bedre måde at organisere og filtrere deres indhold, og hashtags er den nemme mulighed for dem.

LinkedIn er blevet en af de mest værdsatte søgemaskiner, og det spiller pænt med Google-søgealgoritmer. Når du søger på Google om bestemte emner, vil du bemærke, at LinkedIn indhold placeres nær toppen af dit søgeresultat. Dette giver dig en ide om, at forbedring af din SEO på LinkedIn vil forbedre dine søgeresultater på Google.

social 3064515 960 720

Hvad er LinkedIn Hashtags

Hashtags er sætninger med en # tegn foran ordet, og de kan søges på sociale medier. Hvis du ikke er bekendt med hashtags, er det simpelthen sætninger af søgeord, som din branche bruger, når du deler indhold på sociale medier. De kan relateres til dine produkter, service, dit job, din funktion eller din industri.

Eksempler på hashtags; #marketing # B2Bsales #websitedesign #awork

Sådan bruger du hashtags på LinkedIn

Du ønsker måske at oprette hashtags omkring søgeord, som din målgruppe kan bruge til at finde virksomheder eller de produkter, du tilbyder.

For eksempel; #aworkwebsitedesign kan være et godt udtryk for Awork Aps, der tilbyder website designs til virksomheder.

Hvis du vil have dit navn forbundet med et emne i dit erhverv eller branchen, skal du bruge hashtags, især på LinkedIn, da det er lettere for dine tilhængere at finde din virksomhed, brand, produkter eller tjenester. Hashtags er en af de nemmeste måder at opbygge dit personlige brand og få dit publikum til at tænke på dig som ekspert inden for visse emner.

Hvordan fungerer hashtags på LinkedIn

Brug af hashtags på LinkedIn øger din LinkedIn-rækkevidde og får dine opdateringer foran personer uden for dit direkte LinkedIn-netværk, uden at skulle være forbundet. LinkedIn hashtags giver opmærksomhed på LinkedIn for din virksomhed og dit personlige mærke. Her er få regler for, hvordan man bruger LinkedIn hashtags;

  • Hvis du bruger hashtags til deres tilsigtede formål, må du ikke strække for mange ord sammen på en enkelt hashtag.
  • Hvis du bruger hashtags på din offentlige konto, kan enhver, der søger efter den hashtag, finde dit indlæg. Sørg for, at dit indlæg er offentligt, ved at kontrollere din privatlivsindstilling.
  • Brug ikke for mange hashtags; undgå overmærkning af et enkelt indlæg eller tilføj dem til hvert ord.
  • Indlæg med hashtags har mere engagement end dem uden, og får 55% mere re-shares.
  • Brug kun hashtags på emner, der er relevante for emnet. Folk, der ikke ser forbindelsen mellem din hashtag og indlæg bliver irriteret.

Her er nogle eksempler på trending hashtags der kan anvendes;

  • Begivenheder og konference – #WorldCup
  • Højtidelig fest – #SummerVacation #WorldPizzaDay
  • Populære kulturemner  – #GameofThrones
  • Populær social hashtag  – #TBT
  • Generelle interessemner  – #Blogging

Hvordan man opbygger LinkedIn hashtags strategi

Gør din hashtag specifik for det publikum, du forsøger at tiltrække, jo mere målrettet publikum er, desto mere engageret bliver de, og jo bedre bliver dit indhold modtaget.

  • BRAND HASHTAG

Udover at bruge populære hashtags, kan du også oprette brand-hashtag. En branded-hashtag du opretter specielt til dit brand, for eksempel McDonalds populære hashtag #ImLovingIt, du ser folk på twitter, når de modtager deres måltid og sender dem på sociale medier, de tilføjer den populære hashtag #ImLovingIt, uden problemer for McDonalds-firmaet  dette er deres slogan og folk kan huske hvilket firma indlæg taler om. Det er brand-hashtag.

En brand-hashtag behøver ikke at indeholde dit firmanavn; Du skal blot repræsentere dit firma på en klar og forbundet måde. En delmængde af brand hashtags indeholder produkt hashtags.

  • PRODUKT HASHTAG

En produkt hashtag er specifik for produkter, der tilhører rækkevidden af specifikke mærker. Såsom Samsung bruger #GalaxyS9 til at reklamere for deres nye telefon, du kan være så kreativ som disse store virksomheder med deres produkt hashtags, du skal dog være sikker på at du har opbygget din brand awareness på en konsistent måde.

Hashtag for hver specifik social platform

De fleste netværk bruger hashtags efter X først accepterede deres brug, hver socialt netværk bruger dem forskelligt. Her er reglerne, der kan holde dig ærlig i forhold til de platforme, du bruger.

  • X hashtags

På X hashtags bruges til at finde samtaler at blive involveret i, eller at starte din egen. Da din profil er offentlig, kan folk finde de indlæg, hvor du bruger hashtags.

  • Instagram hashtags

Formålet med hashtags på Instagram drejer sig om at opdage indhold og brugere, du kan follow, og udsætter dig for et større publikum. En undersøgelse viste, at instagram indlæg med mindst en hashtag har 12,6% mere engagement end dem uden.

  • Facebook hashtags

I modsætning til X og Instagram er de fleste profiler offentlige. Facebook-brugere har privat profil, og de fleste af de hashtags, som folk bruger, er derfor ikke tilgængelige for offentligheden og er derfor begrænset til folk i deres venneliste. På grund af dette er de fleste hashtags tilhørende influencers eller virksomheder. Men her er en måde at opdage hashtags eller relateret indhold på Facebook.

  • Klik på et hashtag for at se relaterede indlæg
  • Søg ved hjælp af søgefeltet

Når du bruger hashtags til at engagere dig med dit publikum, er det gavnligt at overveje dit publikum. Find de hashtags, der allerede er knyttet til dit brand, og tilpass de positive.

Hvert netværk har deres egne retningslinjer og regler, og det er vigtigt at forstå det grundlæggende i, hvordan man bruger hashtags, til din sociale mediestrategi. Hashtags kan hjælpe dig med at kommunikere med tilhængere, drive engagement til dit indhold og tiltrække nyt publikum til dit brand.

Skal vi hjælpe dig med online markedsføring?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk