Vælg en side

8 gode tips til din webshop (og hjemmeside) på Valentinsdag

Er der nogen bedre måde at komme over januar, end at sparke februar i gang med en optakt til Valentinsdag?

 

Valentinsdag er lige rundt om hjørnet og selvom det er en såkaldt “man-made” helligdag, så er det en perfekte grund til at lave mersalg i din webshop – og det kan skam også benyttes hvis man blot har en hjemmeside.

 

Mange i et parforhold vil være på udkig efter en gave til sin udkårne på Valentinsdag – for hvem gider at være den person i parforholdet, som glemte at købe noget til sin partner og derfor endte på en tankstation for at købe en æske chokolade…

 

Hvad kan min virksomhed tilbyde på Valentinsdag?

For mange virksomheder, som ikke er webshops, kan det naturligvis være svært at gennemskue hvad man skal tilbyde, og om man overhovedet skal hoppe med på Valentinsdag-vognen. En tøjbutik kan f.eks. stå over for en ekstra udfordring under Valentinsdag, da en sådan butik som oftest ikke sælger en af ​​de 5 mest købte varer i løbet af Valentinsdag:

 

  • Valentinskort – 65 %
  • Bokse til dateaften – 44 %
  • Slik og chokolade – 38 %
  • Blomster – 32 %
  • Gavekort – 19 %

 

Det betyder, at man som virksomheder bliver nødt til at være kreativ. Man bør aldrig overse denne Valentinsdag, da det er en fin mulighed for bl.a. at øge sit e-handels salg. Typisk stiger salget, ugen op til Valentinsdag, med omkring de 20 % – og det vil helt sikkert gentage sig i år. Her har vi derfor budt på nogle ideer til at øge salget i din virksomhed, på årest mest romantiske dag:

 

 

1. Skræddersyg dit logo på Valentinsdag

Gør f.eks. ligesom Google og lav lidt sjov med dit logo. Google ændrer ofte deres logo på mærkedag – og heriblandt også Valentinsdag. Vis jer fra en sjovere og mere humoristisk side af jer selv, så du lader dine kunder vide, at der er levende mennesker bag virksomheden.

Valentinsdag Google AWORK Webbureau

Selvom det måske ikke øger det direkte salg, så er det en god indikation på, at du viser, at du tænker ud af boksen.

 

 

2. Giv kunderne en gave eller lav 2 for 1’s pris – eller rabat…

Gaver kan naturligvis komme i mange forskellige former og for at være hurtig, så foreslår vi at tilbyde 2 for 1’s pris, en rabat eller gratis forsendelse. Alt det kræver fra dig er at udforme en e-mail til et nyhedsbrev og trykke send.

 

 

3. Lav temaprodukter specielt for Valentinsdagen

Hvis du har en webshop, så kan du drage fordel af Valentinsdag ved at give kunderne, et mere skræddersyet produkt. Der er stort set ingen grænser for hvor kreativ du kan være – her er et par forslag:

 

  • Lav et helt nyt “Valentinsdags”-webdesign
  • Ændre farverne på dine mest solgte produkter, så det får en mere Valentinsdags-agtig følelse.
  • Send roser med i kundens ordre (f.eks. ned i pakken)
  • Pak kundens ordre ind i gavepapir med hjerter på
    • Send vin eller chokolade til kunderne (kan også gælde til virksomheder uden en webshop)

Valentinsdag AWORK Webbureau Google

 

 

4. Tilbyd kunderne par-matchende produkter

Hvad er bedre end et par der matcher? Sælg to af dine produkter sammen og til en nedsat pris. Folk elsker ting der matcher og hvad er mere bedårende end et hans/hendes matchende produkt (f.eks. en pyjamas)? Det samme princip kan anvendes på t-shirts, plakater, krus og meget mere.

 

Valentinsdag AWORK Webbureau Google

 

 

5. Del kærligheden ved at donere til velgørenhed

Valentinesdag behøver ikke nødvendigvis kun at øge virksomhedens salg. Det kan også sagtens være for at give noget videre til f.eks. velgørenhed. Man kan f.eks., for hver ordre der bliver foretaget, donere til velgørenhed. I mange tilfælde vælger kunder faktisk virksomheder, som donerer til velgørenhed, fremfor virksomheder som ikke gør.

 

 

6. Tænk også gerne ikke-romantisk – øøøøh, er det ikke Valentinsdag..?

Undersøgelser viser rent faktisk, at folk bruger penge på mange forskellige ting som ikke nødvendigvis har noget med kærlighed at gøre, på Valentinsdag. Det folk bl.a. spenderer på er vennerne, kæledyr, klassekammerater og kollegaer.

 

Det åbner døren til en lang række muligheder – især også for virksomheder som ikke sælger via en webshop. Du behøver derfor ikke bekymre dig om at have nogle romantiske produkter, men kan blot nøjes med at markedsføre budskabet om, at venner, kollegaer, kæledyrene vil “forelske sig” med de gaver du kommer til at give dem.

 

 

7. Sørg for at nå ud via e-mail marketing

Af alle henvisninger på internettet er e-mail den bedste klikgenerator overhovedet. Det er det mest essentielle sted man kan sende sine nyheder, da det er din måde til at få adgang til en meget mere personlig kanal, i modsætning til f.eks. et opslag på Facebook, via Facebook annoncering.

 

 

8. Valentinsdags-konkurrencer på de Sociale Medier

Selvom e-mail marketing er den bedste klikgenerator, så har du med de Sociale Medier en rigtig fin chance for at få endnu flere loyale følgere, og samtidig få dine nuværende følgere til at engagere sig endnu mere.

 

Det kunne f.eks. være en konkurrence hvor man kan invitere sine venner med til en begivenhed. Ved afslutningen af ​​Valentinsdags-kampagnen kan man så vælge en vinder (måske én som har “Synes godt om” eller kommenteret)  hvorefter de modtager et specielt tilbud fra din virksomhed. Ikke alene øger du virksomhedens aktivitet, men du får aktivt flere kunder til at være opmærksom på din virksomhed, da takt med at folk “Synes godt om”, følger, kommenterer og/eller “tagger”.

 

Skal vi hjælpe jer med markedsføring til Valentinsdag?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
 
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)