5 TIPS TIL AT BRUGE GOOGLE+ OPTIMALT

Det er ingen hemmelighed, at ingeniørerne bag Google+ havde planer om at udvikle en SEO-gigant med tanke om at udkonkurrere andre sociale medier i søgeresultaterne.

Selvom Facebook og X kan være afgørende for online marketing er det begrænset hvad Googles søgemaskine kan få af adgang til deres data. Dette begrænser Facebooks og Xs SEO-effektivitet.

Sådan er det ikke med Google+

Selvom du bruger X og Facebook langt oftere, dominerer Google+ søgeresultaterne. Google+ slår selv SEOmoz. Dette kan så ganges med flere 100 millioner af mennesker, hvorefter man kan begynde at forstå omfanget af Googles sociale platform. Heldigvis er der flere måder at drage fordel af denne SEO-dominans til din egen fordel.

1. Optimer dine G+ titeltags

Den første sætning i dine Google+ indlæg bliver en del af din titletag, som i høj grad påvirker placeringer og samt klik-rater. Vælg dine søgeord med omhu og tænk på, at den første sætning vil være den første ting de fleste mennesker ser.

2. Ubegrænset redigeringsmagt med Google+

Google+ er ligesom din egen personlige blogging-platform. Det betyder, at du fuldt ud kan redigere alle dine indlæg når som helst og hvor som helst. Sådan er det ikke med Facebook og X. Med Facebook har du kun begrænsede redigeringsmuligheder. På X har du ikke mulighed for at rette dine indlæg efterfølgende, men kun slette dem. Det er vigtigt, hvis dine Google+ indlæg bliver virale, at du kan at foretage opdateringer eller ændringer. Om nødvendigt, har du også mulighed for at opdatere dine titletags samt eventuelle vedhæftede medier. Du ejer ikke platformen, men Google+ giver dig en stor kontrol over dit eget indhold, hvilket kan være meget brugbart med henblik på SEO.

3. Lynhurtig indeksering af nyt indhold

Når du deler nyt indhold på Google+ er der gode chancer for, at Google indekserer det utrolig hurtigt. Rygterne lader sig vide, at nye URL’er gennemgås næsten øjeblikkeligt. Det giver god mening for Google at gøre netop dette, da en del af formålet med Google+ var netop at erstatte X når Googles Realtime Search benyttes. Del dit nye indhold på Google+ samt andre sociale netværk for hurtig indeksering af din hjemmeside. Førhen var det sådan, at hvis man ønskede sin hjemmeside indekseret, så udfyldte man en webformular og ventede flere uger. I dag er det så simpelt som at trykke på en +1 knap.

google 2151048 640

4. Forbind med influenter

Google+ har 17 forskellige notifikationsprocedurer, også kaldet triggers, som kan hjælpe dig i kontakt med influenter i din branche. Afhængig af den enkeltes kontoindstillinger, kan disse notifikationer tage form af en e-mail, SMS eller den allestedsnærværende røde Google notifikationsbar.

17 aktioner som udløser notifikationer:

1. Nævn personer i indlæg.
2. Del et indlæg med andre direkte.
3. Del et indlæg med andre du er i cirkel med og som andre abonnerer på.
4. Kommenter på et indlæg.
5. Kommenter på et indlæg efter at andre kommenterer det.
6. Føj andre til cirkler.
7. Foreslå personer at tilføje nogle til deres cirkler.
8. Tag andre på et foto.
9. Tag en på andres billeder.
10. Foreslå et profilfoto for andre.
11. Kommenter et billede efter andre kommenterer det.
12. Kommenter et billede andre er tagget i.
13. Kommenter et billede der er tagget.
14. Start en samtale med andre.
15. Send en invitation eller opret en begivenhed.
16. Mind andre om begivenheder.
17. Enhver aktivitet om begivenheder andre har skabt.

Vær opmærksom på, at dem som spammer andre personer bliver udelukket fra Google+ for evigt.

5. Optimer dit profilbillede for mere trafik

For nogle måneder siden udførte vi en række forsøg med vores Google+ profilbillede som førte til en stigning i klik-rater for vores hjemmeside.

Hvis man implementerer et iøjefaldende profilbillede, gør det ofte ikke noget hvis du rangerer 2, 3 eller endda 4. Med et iøjnefaldende profilbillede kan du ofte få fat i opmærksomheden fra søgepersonerne og derved hive gratis trafik væk fra din konkurrents førsteplads.


Kontakt os for en uforpligtende snak!

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk