Vælg en side

5 grunde til at jeres virksomhed skal investere i SEO

SEO, der er en forkortelse for Search Engine Optimization (på dansk søgemaskineoptimering), er en måde at strukturere en hjemmeside/webshop på, så den bliver fundet, læst og indekseret af Google. Men hvorfor er det vigtigt? Og er det stadig værd at kaste penge efter?

 

Svaret er JA! Det er vigtigere end nogensinde. SEO bruges af millioner af brands og virksomheder verden over. Store såvel som små organisationer ved, at for at kunne konkurrere i nutidens digitale marked, så skal de investere i SEO. Folk bruger internettet hver dag og millioner af søgninger udføres dagligt. At ligge højt på søgeord relevante for jeres virksomhed kan give jer en stabil strøm af trafik til jeres hjemmeside – og vi ved alle sammen, at øget trafik også danner god grobund for øget salg. Kan jeres hjemmeside derimod ikke findes i Googles søgeresultater mister I kunder og salg. Så hvis I er villige til at tage jeres organisation og hjemmeside til nye højder, så skal I uden tvivl investere i en målrettet SEO-strategi.

 

Endnu ikke overbevist om vigtigheden af SEO? Så kommer der her 5 grunde til at jeres virksomhed uden tvivl bør investere i en målrettet SEO-strategi – og hvorfor I bør gøre det allerede i dag.

#1 I skaber et VIGTIGT tillidsbånd til Google

Hvis Google ikke anser jeres hjemmeside/webshop for at være troværdig, vil den ikke rangere højt i Googles søgeresultater. I stedet vil jeres hjemmeside gå tabt blandt millioner af andre virksomheder, der forsøger at klatre sig til tops. Når først I har vundet Googles tillid og fortsætter med at styrke og vedligeholde dette tillidsbånd til Google, vil I konsekvent rangere højt – hvilket jo er DRØMMEN, fordi det medfører øget salg og synlighed!

#2 Det er omkostningseffektivt

Hvis SEO udføres ordentligt, vil I opleve mange fordele, herunder bl.a. øget trafik til jeres hjemmeside, øget salg samt øget synlighed og omdømme. Hvis jeres virksomhed ikke allerede investerer i SEO, vil der naturligvis være nogle omkostninger ved at komme igang, men én af de mange positive gevinster ved SEO er, at jo længere tid I investere i en målrettet SEO-strategi, jo højere afkast vil I se, og det højere afkast vil med tiden omdannes til direkte indtægter for jeres virksomhed. I sidste ende er SEO altså ikke en udgift, men en investering. Det eneste man skal tage højde for er, at jeres SEO-strategi skal være målrettet og effektiv – hvilket kræver erfaring og viden.

#3 Uden SEO vil I hurtigt dale i søgeresultaterne

Hver gang Google opdaterer deres søgealgoritmer ændrer de også den måde, de ser hjemmesider på. SEO er altså en vedvarende proces i konstant forandring. Holder man sig ikke løbende opdateret på Googles ændringer og nye tiltag, kan konsekvensen være, at man mister sin placering i søgeresultaterne. Befinder jeres virksomhed sig i toppen af side ét i dag, er der ingen garanti for, at I også vil ligge der om et år. Et godt eksempel er bl.a. de sociale mediers øgede indflydelse på virksomheders placering i søgeresultaterne. For blot få år siden havde de sociale medier ingen betydning for, hvordan virksomheder blev placeret i søgeresultaterne. I dag har det dog fået en relativ stor betydning. Det lyder måske som meget arbejde konsekvent at skulle holde sig opdateret på Googles søgealgoritmer, hvorfor mange virksomheder også vælger at søge professionel SEO-hjælp.

#4 Mobilsøgning vokser hastigt

Mobiltelefoner er blevet en integreret del af vores dagligdag. Det er i dag muligt at søge hvor som helst og når som helst. Faktisk forventes det at mængden af trafik, der leveres fra mobilenheder på sigt vil overstige trafikken, der leveres fra de traditionelle stationære enheder. Det er altså blevet lettere at søge efter informationer, men hvis jeres hjemmeside ikke er optimeret til mobilsøgning, vil den ikke dukke op i søgeresultaterne og I vil derfor miste potentielle kunder.

#5 Jeres konkurrenter er allerede godt i gang med SEO

Som beskrevet i starten af dette blogindlæg, er de fleste virksomheder allerede klar over vigtigheden i SEO og chancerne for at dine konkurrenter allerede er i fuld gang med en effektiv og målrettet SEO-strategi, er relativ stor. Hvis jeres virksomhed ikke selv bevæger sig fremad og forbedrer sin position i søgeresultaterne, mister I salg til jeres konkurrenter. SEO er en langsigtet markedsføringsstrategi, som jeres virksomhed uden tvivl bør investere i, hvis I er interesserede i at have succes med jeres online markedsføring, fordi SEO fortsat er en af de vigtigste komponenter i enhver organisations branding-indsats og online tilstedeværelse.

 


Skal vi hjælpe jeres virksomhed med at komme i gang med SEO?

Har I brug for hjælp til at ligge en målrettet og effektiv SEO-strategi, der skaber positive resultater på bundlinjen? Så vil vi gerne hjælpe!

 

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: [email protected]

 

 

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
 
Share This

Del artiklen!

Del artiklen med venner og bekendte.