Instagram når nu mere end 500 millioner mennesker hver måned og 300 millioner hver dag.
Instagram er mere end fordoblet i størrelse i løbet af de seneste to år, og har fået 100 millioner aktive brugere hurtigere end den tidligere 100 millioner, det Facebook-ejede medie, estimere at de i gennemsnit har mere en 95 millioner billeder og video der deles om dagen.
Instagram overhaler hermed konkurrenten X som ligger fast på ca 300 millioner månedlige brugere. Instagram regner med at ramme ca 400 millioner brugere i september.
Facebook bliver ved med at sprede sig, de har bygget verdens mest populære sociale netværk og købte Instagram for 1 milliard dollars i 2012. Derudover er facebook også ejer af to andre af verdens mest populære apps: WhatsApp som har i omegnen af 1 milliard brugere, også ramte facebooks egen app Messenger ramte 900 millioner bruger i april.
Hvorfor bruge Instagram til markedsføring?
Den største grund til, at Instagram har været så stor en succes, er, at man nemt igennem deres filtre kan gå fra at have et amatør billede til at det ser professionelt og indbydende ud. Du har 19 filtre at vælge imellem, dårlig belysning eller mætning af billede kan kompenseres for gennem deres filtre.
Hvem bør bruge Instagram annoncering?
Det er ikke alle vi anbefaler at bruge instagram annoncering. Virksomheder som fokusere på B2B markedet, har sandsynligvis mere udbytte af at bruge Facebook annoncering eller Google annoncering.
Hvor tøjforretninger, restauranter og saloner kan drage rigtig meget nytte af Instagram annoncering. Instagram giver mulighed for at gøre produkter meget indbydende, uden at skulle bruge alverdens penge på at hyre en professionel fotograf til at gøre det arbejde.
Instagram kan samtidig skabe et mere personlig forhold til dine kunder. Ved at tage billeder af hverdags gøremål, hvor du går lidt ind under din virksomhed, præsentere dine ansatte, fortæller om hvor god en dag det har været, eller viser jeres nye sortiment. Som alt sammen er med til at giver jeres virksomhed et mere menneskeligt aspekt.
Hvorfor skal jeg bruge Hashtags?
Når det kommer til Instagram, er hashtags konge. En virksomhed kan begynde en ny hashtag trend, eller finde nye tilhængere baseret på deres søgninger.
Udnyt også styrken af kommentarer ved at være sikker på, at hver kommentar bliver reageret på i tide. Udnyt symbolet @ før follower brugernavn, så de modtager beskeden direkte.
Video på Instagram er et nyt værktøj, der også kan give en hånd i at fremme en virksomhed. Man kan skabe korte tutorials, besvare spørgsmål, eller vise et nyt produkt.
Skal vi hjælpe jer med Social Media marketing?
Hvis du ønsker professionel rådgivning om, hvordan man bruger Instagram eller andre sociale medier til at markedsføre jeres virksomhed, eller gerne vil lære mere om andre aspekter af social media marketing kan I altid kontakte os!
Kontakt os for en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk