Har du problemer med at få flere personer ind på din online butik? Ikke nok købere? Måske du ikke har registreret dig hos Google Shopping endnu. Flere og flere virksomhedsejere bruger det til at forbedre deres salg, og deres forretning generelt.
Men først, hvad er det egentlig?
Det er en service leveret af Google som i bund og grund tillader brugere at søge efter produkter der sælges på internettet, se dem og sammenligne priser.
Folk ser disse produkter når de foretager en søgning på Google. De vises i søgeresultaterne enten under Shopping fanen eller på selve siden. På resultatsiden er det den med de små mærkninger med sponsoreret øverst til højre.
Denne platform er et must hvis du ejer en webshop, af to simple årsager:
- Annoncer på Google Shopping har en tendens til at virke bedre en tekstbaseret reklamer og;
- Det er meget nemmere at styre i forhold til Adwords.
Lad os diskutere årsag nummer 1 først.
Deres annoncer er mere effektive og produktive end Adwords…afhængig af hvad du sælger, selvfølgelig.
Den største fordel som en shopping annonce har over en tekst annonce er nok at den gør det muligt at vise dine produkter. Det giver dig en god mulighed for at være synlig på mobiltelefoner. På telefoner viser Google kun op til 2 Adwords Pay Per Click annoncer per resultatside. Dette står i modsætning til de 15 resultater som Shopping viser per side. Dette er vitalt siden der i dag er flere mobilbrugere end desktopbrugere.
Folk har en større tendens til at klikke på en shopping annonce med et billede end en AdWords hvor der kun er tekst og et link. Det betyder at du vil have en bedre CTR (Click Through Rate) på dansk også kaldet klikfrekvens. CTR er ratioen mellem det antal af klik din annonce får sammenlignet med antallet af gange din annonce vises. Til gengæld reducerer det din CPC, Cost Per Click eller på dansk, pris per klik. I Shopping kampagner påvirkes CPC af CTR. Så jo flere relevante klik du får, jo flere penge sparer du af dit budget. Og mere vigtigt er at dit investeringsafkast forbedres.
Lad os gå videre til årsag nummer 2.
Google Shopping er nemmere at håndtere end Google Adwords.
Bortset fra læringsprocessen har AdWords fået det image at være svært for mindre og/eller nyere virksomheder at blive mere succesfulde, siden det kræver en masse arbejde og undersøgelser. (Det er præcis derfor du har brug for nogen med digitale markedsføringsløsninger!). Med tekstbaseret annoncer skal du vælge og byde på de nøgleord du ønsker at bruge til din kampagne. Med Shopping er denne proces forenklet. Du skal ikke længere byde. Istedet afgør Google hvilke nøgleord der er de mest relevante baseret på den data du har oplyst om dine produkter. Hvis du vil, kan du finjustere den oplyste data og opnå bedre resultater.
Vil du have fornøjelsen af alle de fordele Google Shopping har at tilbyde din forretning? Her hos AWORK kan vi nemt inkludere det i den skræddersyede digitale markedsføringsstrategi vi har til dig. Du er velkommen til at kontakte os og få mere af vide om hvad vi kan gøre for at gøre din forretning bedre.
Should we help you get started with Google Shopping?
Contact us for a non-binding chat: Telephone: 88374788 E-mail: smb@awork.dk