Endnu et år er godt i gang og ligeså er din forretning forhåbenligt. Du går måske og overvejer at få flere kunder i butikken med online annoncering, og er måske allerede begyndt at Google efter mulighederne herfor. I din søgen efter mulighederne, har du måske bemærket, at antallet af annoncer, der vises i Googles søgeresultater, er steget en del.
Google AdWords er målbar og gennemsigtig annoncering
For mange virksomheder har Google AdWords vist sig selv som en meget effektiv betalt annonceringsmulighed. Google AdWords har værktøjer der tillader dig at målrette mod specielle steder samt demografi. Mange af de virksomheder som markedsfører sig drager effektivt fordel af disse funktioner, ved kun at målrette sig til de søgende brugere som har den største sandsynlighed for at fuldføre et køb af deres produkter eller ydelser.
Fordelene ved Google AdWords
Google AdWords kan målrettes specifikt til dine kunder, og målrettet annoncering i sig selv, har mange fordele som f.eks:
- Meget omkostningseffektivt – det skyldes, at du allerede er fokuseret på at sælge til folk med størst sandsynlighed for at købe fra dig. Du bruger ikke værdifuld tid og penge på at annoncere til et publikum der måske slet ikke er interesseret i dig.
- Højere investeringsafkast – når brugerne ser dine annoncer, med produkter der er relevante for dem, øges chancerne for, at de klikker på annoncerne. En højere frekvens af klik øger sandsynligheden for, at de køber, og dermed øger dit salg.
- Opbygger brand-bevidsthed – selv hvis brugerne ikke klikker på dine annoncer, eller køber nogle produkter, så vil brugerne begynde at associere din virksomhed med disse produkter. Hvis de vælger at se efter nævnte produkt igen i fremtiden, er der en stor chance for at de gør det med en søgning på Google, på dit brand.
- Google AdWords supplerer SEO – en populær strategi hos mange webbureauer er at anvende både betalt annoncering og SEO, for at forbedre trafikken på sine kunders hjemmesider. Data der er indhentet fra begge steder kan anvendes til at forbedre dem hver især. For eksempel, søgeord der har vist sig som mest effektive på betalte søgninger, kan anvendes til indholdet på hjemmesiden og dermed arbejde på en stigning af de organiske placeringer, på Google.
Hvorfor benytter mange virksomheder kun Google AdWords i bestemte perioder?
Med de ovenstående fordele, hvorfor fokuserer mange virksomheder så kun på at bruge målrettet annoncering, som Google AdWords, i perioder som juletid, Black Friday, Mors eller Fars dag m.fl.? Hvorfor ikke blot annoncere hele året rundt?
Svaret er enkelt: Fordi virksomhederne er sikre på at få en langt større fortjeneste i disse perioder. Mange virksomheder vælgere at allokore deres ressourcer til annoncering, til perioder hvor brugertrafikken er på det højeste. Mere brugertrafik medfører flere klik, hvilket i sidste ende giver mere salg.
Dog er højtider, feriesæsoner og mærkedage ikke alene dét som afgør det. Det kan nemlig også være sæsonpræget. Hvis du for eksempel ejer en virksomhed der sælger klimaanlæg, så foretrækker du måske at flere af dine annoncer vises om sommeren. Når alt kommer til at afhænger din annonceringssæson af, hvilken type virksomhed du har.
Kvaliteten af dine Google AdWords annoncer betyder (næsten) det hele!
Det giver næste sig selv, at ens annoncer på Google ikke være lige så effektive, hvis de ikke er lavet med en vis kvalitet. Du skal være sikker på, at annoncerne er af høj kvalitet, med et relevant indhold og en effektiv landing page.
Vi anbefaler altid, at man har professionelle folk til at hjælpe med sin online markedsføring, da forkert online markedsføring, hurtigt kan give bagslag. Sørg derfor for, at få et webbureau til at planlægge dine kampagner, dit budget, lave dine annoncer og kampagner – så er du sikker på at få succes med dine Google AdWords annoncer.
Skal vi hjælpe jer i gang med Google AdWords?
Kontakt os for en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk