LinkedIn-annonceringsplatform giver dig mulighed for at nå højt målrettede grupper af fagfolk med din kunde meddelelse. LinkedIn har vist sig at være en stærk platform for over 500 millioner professionelle på udkig efter netværk og afdække nye karrieremuligheder.
For marketingfolk, der ønsker at udnytte det, LinkedIn har at byde på, bør de se på LinkedIn-annoncering, ikke som et spørgsmål om “hvornår” eller “hvis”, men forstår mere, hvordan man skal gå om det. Annoncering på LinkedIn er helt sikkert et andet spil fra Facebook. LinkedIn tilbyder marketingfolk en række muligheder for at sætte sig derude, hver med deres egne unikke reklamepraksis.
Sådan kommer du i gang med LinkedIn Ads
Oprettelse af din LinkedIn firma side
Før du går igennem LinkedIn annoncerings guide, er det helt sikkert din virksomheds interesse for at oprette en virksomhedsside først. Tænk på dine virksomhedssider som dit personlige ejendel, der repræsenterer endnu et mål, nemlig at samle nye tilhængere og dele dit indhold.
Opret nyt indhold til dine tilhængere
Selv om du måske ikke tænker på indholdssider som en nødvendighed, skal du huske på, at de åbner døren til Showcase Pages, Company Updates og Sponsoreret indhold. Oprettelse af virksomhedsside er ret lige frem og kræver lidt mere end et navn og en URL for at komme i gang. Disse krav er:
- Du skal bruge dit for- og efternavn
- Opnå profil styrken af deres “Intermediate” eller “All Star”
- Du skal have din nuværende medarbejder og din stilling angivet i afsnittet ”Experience” i din profil
- Firma e-mail skal tilføjes og bekræftes på din LinkedIn konto.
LinkedIn Showcase Pages
Showcase-sider kan bruges til at fremvise specifikke produkter, tjenester eller initiativer i din virksomhed. Mens denne funktion er gearet til større mærker som Amazon og Adobe, er Showcase-sider en fantastisk funktion for virksomheder, der tilbyder flere løsninger til deres tilhængere. Oprettelse af en LinkedIn Showcase-side er ret nemt, her er de enkle trin.
- Vælg hvilket aspekt af din virksomhed eller hvilket produkt fortjener en Showcase Page
- Gå til menuen, Rediger på din virksomhedsside og vælg “Opret en Showcase Page”
- Begynd at dele dit indhold.
Husk Company Page og Showcase Page er i det væsentlige grundlaget for LinkedIn reklame.
Hvor meget koster LinkedIn annoncer?
LinkedIn understreger omkostningseffektivitet gennem sin selvbetjente annonceringsplatform. Du kan også målrette mod bestemte målgrupper for så lidt som $ 10 per dag. I modsætning til Facebook-annoncer gør LinkedIn det muligt for marketingfolk at bore sig ned og nå kun bestemte brugere, i forhold til at udstyre det bredest mulige net. LinkedIn giver annoncører et væld af muligheder for at nå deres målgruppe.
Du kan læse mere om LinkedIn Ads prissætning her: Ads for any budget
Forskellige LinkedIn annonce muligheder for forskellige behov
Selvbetjente PPC-annonceringsplatform
PPC-annoncer på LinkedIn er måske den nemmeste måde at komme i gang med. Disse typer af annoncer har potentiale til at blive vist på flere steder, som f.eks. I en brugers indbakke eller på siden eller bunden af Linkedins hjemmeside. Selvbetjenings-PPC-annoncer giver dig mulighed for at inkludere billeder eller videoer samt annonce kopiering.
Sponsoreret indhold
Mens andre annoncer på LinkedIn vises i sidelinjen eller øverst på sider, vises sponsoreret indhold midt i brugerens nyhedsfeed. Vis din seneste artikel eller opdatering er en glimrende taktik for virksomheder. Sponsoreret indhold repræsenterer førsteklasses ejendomme for marketingfolk, især dem, der forstår begrebet og principperne for indhold markører.
Premium displayannoncer
Disse displayannoncer har de samme målretningsfunktioner som selvbetjeningsannoncerne. Men de adskiller sig både i placeringerne og størrelsen af de annoncer, som du kan betjene dit publikum. Alle disse dimensioner er af høflighed af LinkedIn.
- Mellemret rektangel (300 x 250 pixel)
- Bred skyskraber (160 x 600 pixel)
- Tekstlink – Denne indstilling indeholder ikke billede
- Leaderboard (728 x 90 pixel)
Sponsoreret InMail
For nylig har LinkedIn oprettet sponsoreret InMail tilgængelig for alle marketingfolk, hvilket giver en chance for at nå dit publikum med et mere personligt præg. Enkelt sagt, giver sponsoreret InMail annoncører mulighed for at sende en formular eller en e-mail til alle LinkedIns 500 millioner brugere.
Follow Company Ads
Disse annoncer, der vises på en brugers side for at opfordre dem til at følge din virksomhed, øger ikke kun disse annoncer din troværdighed på netværket, men når du konverterer brugere til følgere, kan du i væsentlig grad fremme dit indhold gratis.
LinkedIn tilbyder meget for virksomheder, at arbejde med gennem deres robuste annonceplatforme. Fra at reklamere for din virksomhed og produkter til branchegrupper, er det virkelig et spørgsmål om, hvordan når det kommer til LinkedIn Ads.
Skal vi hjælpe dig med online markedsføring?
Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon: 88 37 47 88
E-mail: smb@awork.dk