Linkedin er en populær platform for mange professionelle, såsom virksomhedsejere, direktører og ledere. Som en ny virksomhed er det det perfekte sted at markedsføre sine produkter eller services til andre virksomheder, eller få opmærksomhed omkring sit brand.
Selvfølgelig er det ikke nok bare at oprette en konto på LinkedIn, ikke på lang sigt i hvert fald. Med LinkedIn Annoncer, kan man komme meget målrettet ud til beslutningstagerne i de forskellige virksomheder som man gerne vil have fat i. Her er nogle eksempler på hvordan det kan lade sig gøre:
Målret dine Linkedin annoncer direkte til beslutningstagerne
Det er splid af tid og kræfter, hvis du viser annoncer til et publikum der ikke hører hjemme i det marked, som du går efter. Med LinkedIn annoncering kan du vælge det publikum du vil gå efter således, at leads og kommunikation nemt kan genereres. Du kan målrette til forskellige publikum på forskellige måder, såsom:
1. Målret annoncerne til dine kontakter
Upload alle dine kontakter som du allerede har i din e-mail og/eller telefonliste, eller andre platforme som håndterer dine kontakter. Du kan stadig sende dit indhold til dine loyale kunder og trække nye til på samme tid.
2. Målret annoncerne til bestemte virksomheder
Der er millioner af virksomhedssider på LinkedIn. Du kan matche dine annoncer med de virksomheder som du går efter. Du kan også målrette efter enkelte professionelles demografi og nå dem som har truffet beslutninger om at købe.
3. Linkedin retargeting på din hjemmeside
Det betyder, at du kan målrette dit publikum baseret på hvilke sider de har besøgt på din hjemmeside og dermed genaktivere interessen hos besøgende, ved at levere et indhold der er relevant for dem.
Skab relationer via Linkedin annoncering.
De personer du er i forbindelse med får en meddelelse om dine virksomhedsopdateringer, såsom jubilæer, begivenheder eller udvidelser. Brugere på LinkedIn er utrolig engagerende, så du skal altid vise relevant indhold. Del din virksomhedskultur på din tidslinje eller i grupper du er medlem af for at starte meningsfulde samtaler. Det hjælper dig med at forstærke din erhvervsprofil overfor et større publikum.
Nem generering af leads via Linkedin annoncerne
LinkedIn har det de kalder “Lead Gen Forms” som klarer besværet for dine besøgende med hensyn til at udfylde formularer. Her kan de nemlig bruge deres profildata til automatisk at udfylde dem. Det gør, at det er meget nemmere at indhente leads (potentielle kunder) siden du får mere komplet og præcis information uden at tvinge det ud af dem.
Mål konverteringerne fra dine Linkedin annoncer
Uanset om det er en sponsoreret artikel, video, InMail, tekstannonce kampagne eller annoncer, så kan du holde øje med dine leads via “coversion tracking”. Det inkluderer downloads, registreringer, køb og meget mere. Men ikke kun det, du kan også overvåge hvor mange gange medlemmer har konverteret efter at have klikket på, eller blot set dine annoncer.
Linkedin annoncering kræver ikke kæmpe budgetter
Du behøver ikke at bekymre dig om at overskride dit budget. Du kan nemlig vælge et samlet budget eller et dagligt budget. Anvender du en annonce med et samlet budget, så vil du se dine resultater hurtigst som muligt, du skal blot indtaste det budget du er indstillet på at bruge.
Anvender du et dagligt budget på din annonce, så er kampagnen altid kørende, men den overordnede pris er stadig den samme som det samlede budget. Dette er blot et par af de funktioner som LinkedIn Annoncering kan tilbyde dig, så du holder dit budget. Alt kan faktisk specificeres til dit behov til hvordan du vil have at dine annoncer kører – og du behøver ikke bruge hele dit budget lige med det samme, da du kan pause kampagnerne når som helst.
Brug for hjælp til Linkedin annoncering?
Kontakt os for en uforpligtende snak:
Telefon: 88374788
E-mail: smb@awork.dk