Vigtige tips til landing pages du ikke bør gå glip af

Inden for generering af leads, er landing pages et af de vigtigste elementer, siden de indhenter den information du har brug for til at konvertere besøgene om til leads. Som verden ser ud i dag, med en masse falsk information og svindel, er det blevet sværere for brugerne på internettet at stole på hjemmesider og udfylde formularer. Udfordringen for virksomheder i dag er at skabe optimale landing pages der ikke kun handler om at konvertere besøgende, men også vinde deres tillid og engagere dem. Her er nogle tips til hvad der tilsyneladende virker enkelt, men rent faktisk er afgørende faktorer for dine landing pages:

 

Hvorfor fjerne den primære navigation?

Det overordnede mål med en landing page er at opfordre den besøgende til at konvertere. Når de har set den primære navigation, har de en tendens til at blive distraheret og udforske andre sider på din hjemmeside. Selvom det kan være godt for din trafik, styrer du dem væk fra dit mål.

 

Hvorfor holde det simpelt?

Ingen ønsker at besøge en hjemmeside og blive mødt med afskrækkende sætninger og komplicerede udtryk. Anvend ord der er nemme at forstå. Det er bedre at have færre ord og fremhæve de vigtige ting med stor skrift. Fordi du ønsker at dine besøgende konverterer, og det er svært hvis de bliver forvirret i processen.

 

Hvordan fremhæver du dit tilbud?

Besøgende vil kun gå på en hjemmeside hvis de mener det er til deres fordel, uanset om det er for at indhente information, købe produkter eller stille spørgsmål. Så, hvis du tilbyder et specielt produkt, service eller information, så være sikker på at du understreger det på dine landing pages. Dette gør at den besøgende ved at de er på den rigtige side og er sikre på at du kan levere hvad de har brug for.

 

Hvorfor oprette flere landing pages?

Det handler ikke kun om designet af dine landingpages, men også deres kvalitet og kvantitet. Det er bedst at oprette en landing page for hver form for indhold du leverer. På den må servicerer du kunderne efter deres behov, og er ikke kun målrettet mod en enkelt niche.

 

Hvorfor spørge kun om hvad der er nødvendigt?

Uddyb under dine forretningsområder hvilket information du har brug for, for at få den kommunikation du ønsker. Du tænker måske at det er ok at indsamle så meget information som muligt fra dine besøgende så du kan gemme dem til fremtidig brug, men det er faktisk en dårlig ide. Din kunder vil føle at det er for besværligt at udfylde en lang formular. Jo færre felter du har brug for i din formular jo højere konversionsrate vil du have. Gør arbejdsbyrden mindre for dine besøgende.

 

Hvorfor opfordre besøgende til at dele på de sociale medier?

De sociale medier er en magtfuld platform i dag. Alt kan gå viralt på få minutter, så udnyt dette faktum. Det betyder ikke at du skal inkludere links til hver eneste platform der er. Inkluder dem som du ved dine besøgende bruger eller dem som du vurderer værdifulde for dine kommunikationsmål.

 

Hvordan anvender jeg de rigtige CTAer (call to action)?

Med markedsføring skal du altid tage psykologien i betragtning i dine strategier. Ord og design kan i sidste ende påvirke hvordan dine besøgende reagerer på siden. Det er derfor call-to-actions er ekstrem vitalt for landing pages. Går du glip af dem mister du måske kommunikationen. Call-to-actions fortæller dem hvad de skal gøre, så hvis du ingen har, gør de ingenting.

Det er nødvendigt at du er kreativ med dine CTAer. Brug ikke kun “Send”. Inkluder de fordele de vil få, såsom “Få dit gratis abonnement” så de føler de får mere fra dig end du får fra dem. Gør knappen synlig, attraktiv og ikke mindst sikker.

En masse faktorer bidrager til hvordan en landing page vil virke, men det er altid vigtig at bevare basis opdateret og følge disse afgørende tip.

Skal vi hjælpe dig på vej med din hjemmeside?

Kontakt os nu til en uforpligtende samtale:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)