Responsivt design af hjemmesider til mobile enheder

Vidste du at der nu er flere der bruger deres mobiltelefoner til at gå på internettet end der bruger desktops og bærbare? Det skyldes at de fleste digitale markedsføringseksperter anbefaler optimering af hjemmesider til mobilbrug. Det gør vi også. Et responsive webdesign giver trods alt fordele som:

 

Brugertilfredshed

En responsive mobilside gør det nemmere for brugerne at navigere rundt. De bliver længere, skaber meningsfuld trafik, der forhåbentlig medfører salg. En god hjemmeside er også gavnlig til markedsføringsformål. Ved at investere i en god hjemmeside vil dit brand også give de besøgende et godt indtryk, som der plejes ligesom kunderne.

 

Forbedret SEO præstation

Vi har en tendens til at glemme at placeringer på siderne også påvirkes af kvaliteten af vores hjemmeside, og ikke kun hvordan vi bruger nøgleordene i vores indhold. Søgemaskiner som Google opfordrer hjemmesider til at indarbejde et responsive design på deres hjemmesider til mobiltelefoner. De registrerer sidernes præstationer på mobiletelefoner. Hjemmesider der ikke klarer sig godt, bliver ikke placeret højt i søgeresultaterne. Så hvis du har en mobilvenlig side, vil du måske se dig selv kommer tættere på den første side.

 

 

 

Folk taler om vigtigheden i responsive hjemmesider. Hvad vi ikke taler ret meget om er, også at lave annoncerne kompatible med mobiltelefonerne.

 

Det er et stort problem som mange annoncører har med deres kommunikation online. Blandt forskellige enheder har de viste annoncer en tendens til at klare sig dårligst på smartphones og tablets.

 

 

Hvorfor ikke gøre siden responsiv

Svaret er enkelt: De gør ikke ret meget for at gøre oplevelsen bedre for dem der bruger deres telefoner. Uanset hvor godt dit design er til desktops, går du glip af alt for meget hvis du glemmer mobiltelefonerne. Du bør endda oprette en annonce kun for mobiltelefoner. Det betyder at du også får brug for en landing page til mobiltelefoner.

 

Hvis du tror at din landing pages’ design har mobiltelefoner i tankerne, bør den i det mindste have følgende:

 

  • Et kortfattet og let forståeligt budskab. Hvert ord tæller siden det er på en mindre skærm. For mange ord, gør at folk kan miste interessen. Vær sikker på at du kun har én call-to-action. Hvis du vil have flere, laver du blot flere sider.
  • Et telefonnummer, eller endnu bedre en opkaldsknap. Husk på at de besøgende bruger en telefon/tablet. Det er nødvendigt at du gøre numrene let tilgængelige, hvis du vil have hurtigere konverteringer.
  • Billeder der er tilpasset, eller slet ingen billeder. Billeder der ser godt ud på en desktop kan se frygtelige ud på din telefon. Billeder kan også gøre det svært at læse teksten. Det kan være bedre med en simpel baggrund, så der er mere fokus på dit budskab.

 

Har du ikke disse endnu? Så er det tiden til at få dem så hurtigt som muligt. Du vil gerne have flere konverteringer til salg, ikke?

 

Ved ikke at tage højde for en hurtigt voksende demografi, mister du potentielle købere og dermed salg. En god virksomhed vil gøre alt for at gøre deres kunders online oplevelse er god, uanset hvilken enhed de bruger.

 

Vil du gerne forbedre din virksomheds markedsføringspræstation på telefoner? Lad vores digitale markedsføringseksperter skabe en responsiv hjemmeside og annoncer af høj kvalitet for dig. De vil sikre at det hele er kompatibelt med mobiltelefoner. Vores mål er at tilgodese din virksomheds behov, og dermed også gøre dine kunder glade.

Skal vi hjælpe dig igang med din egen responsive hjemmeside, webshop eller annonce?

Kontakt os nu til en uforpligtende snak:

 

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)