Vælg en side

Online markedsføringstips til mindre virksomheder

47 % af verdens befolkning brugte i 2016 internettet ifølge en rapport fra United Nations Agency. Det er en stigning på 4 procentpoint siden 2015, hvor tallet lå på 43 %. I takt med at dette tal stiger, så stiger muligheden også for at opnå stor succes med online markedsføring.

 

Til gengæld kan det som nyopstartet/lille virksomhed være svært at få brugere forbi sin hjemmeside/webshop, fordi der er så mange forskellige enheder, operativsystemer og skærme, der konstant kæmper om brugernes opmærksomhed. Nedenfor får I 7 råd til, hvordan man som mindre virksomhed, kan opnå succes med sin online markedsføring.

#1 Blog 

En af de bedste markedsføringsstrategier for en mindre virksomhed er blogging. At blogge inden for din virksomheds interesseområde kan – hvis det gøres rigtigt – have en positiv effekt på jeres SEO, fordi det kan øge jeres hjemmesides evne til at blive fundet i søgemaskinernes resultater.

#2 Udnyt de sociale medier

Markedsføring via de sociale medier er super effektivt og giver som regel flere resultater sammenlignet med telemarketing og direct mail. Vi har tidligere skrevet et dybdegående blogindlæg der begrunder, hvorfor jeres virksomhed bør bruge de sociale medier. Snyd ikke jer selv for at læse det her.

 

#3 Reklamer på via Facebook Ads

Facebook er en af de vigtigste markedsføringsværktøjer, som enhver virksomhed bør bruge – især hvis man er en lille virksomhed. To milliarder mennesker bruger Facebook hver måned og Facebook Ads gør det nemt for jeres virksomhed at målrette jeres markedsføring mod et bestemt segment – fx defineret ud fra alder, civilstatus, bopæl eller andet.

#4 Upload billeder til Instagram

Hvis jeres virksomhed sælger visuelle produkter, er det en god idé at bruge visuelle medier som Instagram til at markedsføre jeres produkter. 500 millioner brugere bruger hver måned Instagram, så der er god mulighed for, at tiltrække en del kunder. Instagram Annoncer kan ligesom Facebook Ads også målrettes mod et bestemt segment, så du øger chancen for, at ramme din ønskede målgruppe.

 

#5 Udnyt e-mail marketing og påmindelser

E-mail marketing er fantastisk til at engagere kunder. Det kan fx bruges til at udsende et ugentligt nyhedsbrev med nye tilbud, information om nye produkter eller andet. Det er en måde at fastholde dine kunders interesse – bare sørg for ikke at spamme dem flere gange dagligt. Det bliver de som regel træt af.

#6 Prøv Google AdWords

Som små og mellemstor virksomhed har man brug for at være så målrettet med sin markedsføring som muligt, så man ikke spilder unødvendige penge på at markedsføre til et forkert publikum. Google AdWords er en af de mest effektive måder at gøre dette på. Det smarte er, at man først betaler, når der er nogen, der klikker på ens annonce.

 

#7 Glem ikke pressemeddelelser

Konkurrencen om synlighed kan være intens. Pressemeddelelser hjælper jer med at forstærke jeres indhold på tværs at hundredevis af globale og lokale kanaler, der giver jer mulighed for at opnå samme eksponering som meget større virksomheder.

 


Skal vi hjælpe jer med at komme i gang med online markedsføring?

 

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
Share This

Del artiklen!

Del artiklen med venner og bekendte.