Hvorfor bør du som dyrelæge have en hjemmeside?

At opbygge en virksomheds hjemmeside til din dyrlæge klinik bliver lettere end nogensinde, det koster ikke meget, og du behøver ikke at kende koden eller designet. Din online dyrlæge klinik kan gøres smidigt af webdesignere. Det vil øge dine kunder, og du får online synlighed.

 

 

 

Her er grundene til, at din dyrlæge klinik har brug for en hjemmeside

 

Derudover er der næsten 3 milliarder mennesker online, og når de ønsker information om produkter og tjenester, vender de til internettet for information og før de træffer beslutning om køb. Dette har krævet en ny markedsføringsstrategi for dyrlæge klinik for at begynde at forstå, hvordan deres kunder interagerer i den digitale verden.

 

Dine potentielle kunder er online af forskellige årsager

 

De kategoriserer årsagen til, at folk går online;

  1. At lære – at være mere informeret om et bestemt produkt, de er interesserede i
  2. At have det sjovt – At blive underholdt af indhold som artikler, billeder og videoer
  3. For at socialisere – Opret forbindelse til andre, del ideer og deltage i et fællesskab med samme interesse
  4. At udtrykke sig – at være kreativ eller del deres stemme med publikum
  5. At forpligte – påvirke andre, dele deres viden og dele ideer
  6. At drive forretningsmæssigt arbejde, sælge, købe produkter eller tjenester
  7. For at handle – Køb eller sammenlign produkter og service

 

Ud fra disse resultater er det en oplagt grund til at oprette en hjemmeside til din dyrlæge klinik  og designe dit websted for at dreje rundt om de tre største grunde til at lære, have det sjovt og socialisere.

 

Indstil mål for din dyrlæge klinik hjemmeside

 

Du vil måske have dit publikum til at bruge din hjemmeside til at købe kæledyrsprodukter eller planlægge en dyrlægeaftale, men der er andre mål for din hjemmeside som;

  • Markedsføring
  • Give lederskab
  • Forbedre kundens tilbageholdelse
  • Opreklamere brand awareness
  • Få nye kunder
  • Øg indtægterne

 

Hvilke platforme og CMS skal du bruge?

 

At vælge den rigtige platform og CMS eller Content Management System kan være svært for dem, der begynder at designe en dyrelæg hjemmeside. Her er få punkter i hvad man skal tilføje og hvilken platform at bruge.

Content Management System – er et værktøj, du vil bruge til at huse alle oplysninger eller indhold til din hjemmeside. Her er almindelige platforme at bruge.

  • WordPress
  • Drupal
  • Joomla
  • Magento
  • Squarespace
  • Wix

Afhængigt af dit valg af CMS, vil du have den samme grundlæggende kontrol over dit websted med muligheder som;

  • Forenklet ledelse
  • Flere medarbejdere kan redigere
    • Sider
    • billeder
    • Indhold
  • Main branding
  • Navigation
  • Erfaring baseret
  • Målgruppe præference
  • Kontrol af grundlæggende SEO

 

Men CMS er ikke et værktøj til analyse, e-mail og sociale medier.

 

Hvilke platforme skal du inkludere til din dyrlæge klinik hjemmside

 

Analytics;

  • Gooogle Analytics
  • UserTesting
  • Infusionsoft
  • HubSpot
  • E-mail;
  • MailChimp
  • Marketo
  • ConstantContact
  • HubSpot
  • Social media management;
  • Hootesuite
  • Buffer
  • TweetDeck
  • Everypost
  • SproutSocial

 

Hvordan skal du strukturere din dyrlæge klinik hjemmeside

 

Hvis du begynder at designe din veterinærklinik hjemmeside, er der få ting, du skal overveje.

Forside på din veterinærklinik hjemmeside skal have følgende.

  • Gør navigation let
  • Vigtige oplysninger skal vises dristigt
  • Fremhæv dine mest efterspurgte eller mest populære genstande

Resten af hjemmesiden skal følge lignende mønstre, hvor disse grundlæggende strukturer skal medtages.

  • Hjemmeside
  • Blog
  • Om os
  • Service
  • Medarbejdere
  • Kontakt side med Google Map widget
  • Klientoplysninger eller kontaktformular
  • Udnævnelsesformel

 

Sådan strukturerer du din dyrlæge klinik hjemmesides websider

 

Hver hjemmeside skal oprettes på en måde, der giver koncise oplysninger om din virksomhed, hver hjemmeside skal have;

  • Link til startside
  • Adresse, telefonnummer, email, driftstimer
  • Eksterne links til dine sociale medier konti
  • Interne links til andre sider på din hjemmeside

 

Din dyrelæge klinik hjemmeside skal dække en bred vifte af emner og oplysninger, hvor du kortfattet forklarer fordelene ved din virksomhed; Du bør også reducere de overdrevne valg og andre distraherende indhold.

Skal vi hjælpe dig med en dyrlæge kliniks hjemmeside?

Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon : 88 37 47 88
Email : smb@awork.dk