Skrevet af Anja

Skrevet af Anja

Artiklen blev skrevet d. 17. februar, 2015

Hvad er AuthorRank?

AuthorRank er et nyt måleparameter som Google bruger for at identificere værdien i, eller af, en blogger eller web-forfatter på tværs af internettet.

 

PageRank har længe været afgørende for at identificere en hjemmeside med kvalitet, men PageRank er kun af begrænset værdi. PageRank kan dog stadig give nyttige oplysninger, når den er integreret med andre kvalitetsforanstaltninger såsom hjemmeside værdi, domæne værdi, mozrank, m.fl.

 

SEO-ændringerne i år 2013.

Man skal være indstillet på store ændringer, i form af kvalitetsmålinger, i 2013 – både i søgemaskine- og hjemmeside-kvalitetsrankinger. Dette skyldes det nye fænomen AuthorRank som er opfundet og patenteret af den store søgemaskine Google.

 

Hvad er AuthorRank?

Det følgende er grundene for, hvorfor AuthorRank vil afgøre fremtidens søgemaskineoptimering: Dagene hvor kvalitetsindhold var uafhængigt baseret på et domænes autoritet, eller på websitet, er forbi. Nu vil indholdets kvalitet, i vid udstrækning, blive bestemt af forfatterens indflydelse og, ikke mindst, dennes anseelse. Søgemaskinen (Læs: Google) vil basere dens vurdering udfra forfatterens ry, erfaring og viden som i høj grad vil påvirke søgemaskinens rangeringsresultater.

 

Hvordan fungerer AuthorRank?

Det fungerer således, at Google giver forfatteren kredit ved at forbinde forfatterens indhold til dennes Google Plus profil (vi har tidligere skrevet et blogindlæg om, hvordan I kan optimere jeres brug af Google+ – det kan læses her). Brugen af de såkaldte “rich snippets” gør dette muligt. Indholdets engagementfaktorer dikterer hvordan forfatteren er rangeret. Disse faktorer indebærer bl.a. de sociale netværk samt relevans og kvalitet af indgående links der fører til indholdet. Jo mere socialt engagement der opstår, og jo mere man skriver om et emne, jo bedre rangering får man som forfatter.

 

Få mest muligt ud af AuthorRank

Der er forskellige måder man kan forbedre sin AuthorRank på. En ting man kan gøre er at søge efter forfattere som allerede har en god AuthorRank således, at man kan forbedre organisationens AuthorRank. Hjemmesider der ikke har forfattere med stærke ry på internettet bør overveje at nå ud til forfattere som har. Kompetente og autoritative forfattere kan identificeres ved at søge efter en liste af søgeord. Disse søgeord kan eksempelvis være dem som din virksomhed forsøger at rangere højt på. Søgeresultaterne vil her vise Google Plus’ forfattere. Man kan lave en god liste over potentielle forfattere ved at søge efter forfattere baseret på antallet eller relevante søgeforespørgsler de optræder i – og også antallet af Google Plus cirkler de er forbundet med.

 

God AuthorRank kan virkelig øge din trafik!

Det er vigtigt at målrette blogs og hjemmesider således, at der vil være et bredere anvendelsesområde til disse indholdstyper. Desuden kan man forvente at se en stigning i mulighederne for at intensivere disse to væsentlige faktorer (som øger din AuthorRank), som udføres ved at kommentere eller vise anden form for online engagement. Stigningen i indflydelse og tilstedeværelse af forfatterens arbejde vil også øge AuthorRank af brandet/hjemmesiden som forfatteren er linket til – som altså derved også vil føre til en stigning i trafikken. Alle der har med online marketing at gøre, bliver i år 2013, nødt til at fokusere på AuthorRank med hensyn til deres SEO-markedsføring, da PageRank nu, som metrik vel at mærke, bliver afløst af AuthorRank.

 


Skal vi hjælpe jer med at trafikoptimere jeres hjemmeside/webshop?

Lad os hjælpe jer med at trafikoptimere jeres hjemmeside/webshop, så I mærker en tydelig forskel.

 

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk