Vi søger kollegaer

Hvorfor frisør skal have en hjemmeside

Som frisør er din virksomhed en konkurrencedygtig niche; der kunne være hundredvis af frisører i dit område. Hvordan kan du skille sig ud? Hvordan kan du få online og lokal synlighed? Et frisørwebsted er et must for alle typer forretninger, da folk har tendens til at bruge internettet til at søge efter bestemte tjenester eller produkter.

 

 

 

 

 

 

Som frisør og skønhedsterapeut er du i forretningen, så dine kunder føler et selvværd boost med ny hår stil og nye trend ideer. Men da du er i en meget konkurrencedygtig erhvervskategori, er det svært for nye kunder at stole på din service uden få prøver og anmeldelser.

 

 

Mens andre saloner har lokale katalogoversigter, når folk stadig hen til linket til frisørens hjemmeside, for at få et billede af de tjenester, de tilbyder. De fleste nye kunder vender sig væk fra en virksomhed, hvis de ikke kan tilbyde et hjemmside, hvor klienter kan visualisere deres idé til en ny trendy frisyre.

Også mange frisørsaloner stole på sociale medier platforme for at reklamere deres forretning, mens sociale medier giver mening, da der er millioner online, men ud af million brugere på sociale medier, kan der kun være 10% af de brugere, der rent faktisk kunne bruge din service, på grund af placering, aldersgruppe og meget mere.

 

 

Mens et frisørsalon hjemmside kan være dit markedsførings værktøj såvel som dit visitkort, dit katalog og dit 24 timers kundeserviceværktøj, hvor dine kunder kan e-maile eller kontakte dig gennem et kontaktformular.

 

 

Så hvad skal du se efter, når du designer din frisør hjemmeside

 

 

  1. Design, Layout og Color tema

 

Mens du har en klar ide om, hvordan du vil have dit hjemmside til at se, og hvad du skal medtage. Det er vigtigt, at du er i overensstemmelse med dit layout, dit design og dit farvetema. Tænk på dine saloner internt design, farve og opsætning? Giv dine nye kunder og tilbagevendende kunder en følelse af at være i salonen, mens de besøger dit websted. Tilføj nogle multimedier på de respektive sider, måske et billede af din salon på forsiden.

 

 

  1. Responsive Website

Responsive hjemmside betyder, at dine kunder kan se din hjemmeside, uanset om de bruger en bærbar computer, mobiltelefon eller tablet.

 

  1. Store billeder er afgørende

 

 

Høj opløsning og professionelle billeder er nøglen i hår- og skønhedsindustrien. Din frisørside skal afspejle kvaliteten af din service. Du kan måske overveje et galleri af billeder af dit mesterværk. Eller følgende;

  • Før og efter skud
  • Afslut produktbilleder
  • Action skud
  • Placeringsbilleder
  • Korte videoer

 

 

Hvad har du mere brug for på din Salons hjemmeside

 

Tænk på, hvad du kunder vil se på din hjemmside, hvilken type information ønsker din klient fra din hjemmeside? Topniveau oplysninger som følgende:

 

  • Kontaktoplysninger
  • Google Maps widget
  • Booking-knappen
  • Åbningstider

 

Disse oplysninger skal være på hjemmesiden eller i menuen under kontakt, men det er bedst, at du har dine kontaktoplysninger på hver side på din hjemmeside samt reservationsblanket eller reservationsformularen.

 

Tænk altid på, hvilke oplysninger du skal forlade på din side for dine kunders skyld. Og for designen kan du altid spørge en webdesigner til ideer og hvad der passer til din type forretning. Det ville også være rigtig godt for din online synlighed, hvis du også investerer i SEO.

Skal vi hjælpe dig med en webshop?

Kontakt os til en uforpligtende snak:
Telefon : 88 37 47 88
Email : [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)