Vælg en side

10 ting man skal tage højde for, når man vælger webbureau.

#1 Hvordan ser webbureauets egen hjemmeside ud?

I vores seneste blogindlæg nævnte vi, hvor vigtigt et godt webdesign er for bl.a. førstehåndsindtrykket af din virksomhed. Det samme gør sig gældende for webbureauer. De lever af at designe hjemmesider og derfor er det en selvfølge, at deres hjemmeside skal være professionel, moderne og brugervenlig. Det er vigtigt, at tage stilling til, om du føler hjemmesiden er troværdig. Virker teamet bag webbureauet passioneret og dygtige? Stoler du på, at de kan levere, det du ønsker? 

#2 Er webbureauet erfarent?

Et erfarent webbureau vil altid være bedre end et uerfarent et. Undersøg hvilke kompetencer de har og hvordan udviklingsprocessen er. Et dygtigt webbureau bør altid holde sig opdateret på, hvad der trender inden for webdesigns. Erfaring gælder også i forhold til om de har erfaring med at designe hjemmesider til forskellige brancher, eller om de er specialiseret inden for én bestemt branche. Har de erfaring inden for flere forskellige brancher, øger det sandsynligheden for, at de lettere kan sætte sig ind i, hvad netop din virksomhed har brug for i forhold til webdesign.

#3 Hjemmeside referencer

Undersøg hvilke hjemmesider, de tidligere har leveret til andre virksomheder. Det giver et godt billede af, hvad de kan levere. Hold også øje med, om alle hjemmesiderne er bygget ud fra samme skabelon, eller om de er forskellige. Det kan fortælle dig, hvorvidt du har mulighed for, at skræddersy din egen hjemmeside eller webshop, eller om der vil være eventuelle begrænsninger. Derudover bør du også undersøge, hvorvidt der generelt er kundetilfredshed eller ej. 

 

#4 Bliver webbureauet støttet af officielle partnere?

Et webbureau, der er støttet af officielle partnere, giver udtryk for, at deres virksomhed opererer på en lovlig og anerkendt måde. AWORK er fx støttet af Google Partners, Epay, Facebook Marketing Partners, Twitter Marketing og Linkedin Marketing Solutions.

#5 Yder webbureauet support?

En af hovedårsagerne til at man vælger, at lade et webbureau designe sin hjemmeside er, at man ikke selv besidder kompetencerne til at gøre det. Derfor er det vigtigt, at webbureauet kan give dig den support, du har brug for, så du kan få besvaret eventuelle spørgsmål. I AWORK vægter vi højt at kunne hjælpe vores kunder og yder derfor fri support.

#6 Kan du samle det hele ét sted?

Det er praktisk at kunne samle både hjemmeside og online tilstedeværelse, herunder bl.a. markedsføring via sociale medier, Google Adwords, annoncering og søgemaskineopdatering, ét sted. De ting hænger uløseligt sammen og det vil derfor være til din fordel, at have ét webbureau til at stå for det hele. Derfor er det også den måde vi kører tingene på i AWORK. Det gør det mere overskueligt for dig, fordi du kun skal henvende dig et sted. Desuden giver det også webbureauet mulighed for internt at samarbejde om tingene, hvilket i sidste ende vil skabe bedre resultater for din virksomhed.

#7 Designer de responsive hjemmesider og webshops?

Et responsivt webdesign tilpasser sig efter om du bruger tablet, smartphone eller computer. Danskerne bruger oftere og oftere deres mobiltelefon til at gå på internettet og alt tyder på, at denne udvikling kun vil fortsætte. Ifølge Danmarks Statistik brugte 82 % af danskerne i 2016 enten mobiltelefon eller smartphones til at surfe på internettet mod 75 % i 2015. I AWORK laver vi automatisk et responsivt webdesign med i vores produktløsninger, fordi vi ved hvor vigtigt det er. Det er i dag muligt at tilgå internettet fra mange forskellige enheder og derfor skal din hjemmeside også være designet herefter. Det forbedrer brugeroplevelsen og gør din virksomhed konkurrencedygtig, fordi du sikrer at brugerene ikke forlader din hjemmeside for i stedet at besøge en konkurrent.

 

#8 Budget og levering?

Hvad er dit budget? Har webbureauet nogle skjulte gebyrer? Kører webbureauet med faste priser, eller fastsætter de prisen ud fra et budget, du er kommet med? Det er spørgsmål, du bør stille dig selv, før du vælger at investere i en hjemmeside. Derudover bør du få afklaret, hvor lang leveringstid, der ca. vil være på dit produkt. Som regel vil en avanceret hjemmeside/webshop med mange funktioner have en længere leveringstid.

#9 Kan webbureauet både lytte og vejlede?

Ingen kender din virksomhed bedre end dig selv. Derfor er det vigtigt at webbureauet er i stand til at lytte til dine ønsker, så du får præcis den hjemmeside, du mener rigtig for din virksomhed. Dog er det også vigtigt, at der er mulighed for at sparre med webbureauet. Et webbureau bør være i stand til at vejlede dig, så du er sikker på, at du får den bedste webløsning til din virksomhed

#10 Kan du selv opdatere din hjemmeside og kan den videreudvikles?

Du får mere frihed, hvis du ikke er tvunget til at kontakte webbureauet hver gang, der skal opdateret fx tekst på din hjemmeside. I AWORK arbejder vi med hjemmeside-systemet CMS, fordi det netop gør det muligt for vores kunder, at opdatere deres hjemmesider selv. Desuden giver det mulighed for altid at kunne udvikle hjemmesiden, hvis man fx ønsker at udvide den med en webshop, eller integrere den med tredjepartsprogrammer, som fx et økonomisystem.


Har du brug for hjælp i dit valg af webbureau?

Er I i tvivl om, hvad I skal gøre, så kan I altid få en uforpligtende og uvildig rådgivning hos os.

 

Kontakt os:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
 
Share This

Del artiklen!

Del artiklen med venner og bekendte.