Oprettelse af en Google kampagne der virker

En af de mest effektive måder at øge salget på internettet er med pay per click, også kendt som PPC. Det er en online annonceringsmodel hvor man dirigerer trafik til hjemmesider med brugen af annoncer.  For hvert klik annoncen får, skal annoncøren betale et vist beløb til udgiveren.

 

 

Du køber i bund og grund besøg til siden, istedet for at få dem på organisk vis, som ved søgemaskine optimering.

 

 

Som den førende søgemaskine på verdensplan har Google deres egen PPC platform kaldet Google AdWords. Her byder annoncørerne på deres udvalgt nøgleord til at får deres annonce vist i søgeresultaterne.

 

 

 

Denne service er hyppigt anvendt bland mange virksomheder uanset deres størrelse, men det er også en ret stejl læringsproces. Man har også erfaret at mindre elle nyere virksomheder generelt har sværere ved at opnå succes med den.

 

 

Retrospektivt kunne deres mangel på succes have været undgået hvis de havde brugt tid på at undersøge værktøjet nærmere. Men der er ikke mange der har haft muligheden for det. Det er derfor at web markedsføringsbureauer som AWORK er efterspurgte. Vi har påtaget os at bruge tiden og ressourcerne på at lære de mest effektive metoder til at øge online salg og eksponering. Men vi holder ikke vores viden for os selv. Vi rådgiver gerne vores kunder.

 

 

 

Med det sagt, så er vores tips til en fantastisk PPC kampagne på Google her:

 

Find dit publikum

Det første skridt mod annonceringssucces er at kende målgruppen for dine købere. Hvad er deres demografi? Er de primært mobil-brugere, eller er de en blandet gruppe? Hvad er deres aldersklasse? At stille og svare på spørgsmål som disse først, vil hjælpe dig til en bedre tilgang til din kampagne.

 

 

Undersøgelse af nøgleord

Den forkerte anvendelse af nøgleord er en af hovedårsagerne til hvorfor annoncører taber penge så hurtigt. De byder måske på søgeord der er for brede, eller bruger de helt forkerte. Med brede termer, vil du have for meget konkurrence. Med irrelevante termer konkurrerer du med de forkerte virksomheder.

 

Du bør overveje at byde på long-tail nøgleord, eller søgetermer der rent faktisk er sætninger. Dette kan især være nyttigt hvis din forretning har en fysisk lokalitet. For eksempel, hvis du er et biludlejningsfirma i København, så skal du ikke gå efter “biludlejning” alene. Byd istedet på “lej en bil i København” eller “biludlejningsservice København”.

 

 

Opret flere annoncer og annoncegrupper

En anden årsag til en kampagne mislykkedes er ved kun at have én annonce eller annoncegruppe til alle deres nøgleord. Denne metode er virkelig spild af penge. Selvom du får flere klik, vil mange af dem ikke blive konverteret.

 

Hvad du vil, er at oprette annoncegrupper med et sæt af nøgleord der er tæt relateret til hinanden. En annonce der er mere relevant for nøgleordet, øger sandsynligheden for meningsfulde klik.

 

 

Lav et budget

I og med det er en pay-per-click platform, koster Google AdWords naturligvis penge. Du har brug for den bedste placering af din annonce til den bedste pris. Og nogle gange øverst på resultatsiden.

 

Det er vigtigt at huske på at som en ny AdWords kontoindehaver for en lille forretning, er investeringsafkast hvad du har brug for til at starte med, ikke synlighed online. Det kommer senere når din konto og din forretning er modnet. På nuværende tidspunkt skal du have det meste ud af dine klik.

 

Men for at få folk til at klikke på dine annoncer skal du…

 

 

Skabe en god annoncekopi

I modsætning til hvad mange måske tror, er måden dine annoncer er skrevet på afgørende for at få klik. De ord du anvender bør opfordre læseren til at klikke på den. Hvad der gør det endnu sværere er, at du skal overbevise dem med et begrænset antal af ord. For at få det meste ud af dine ord, bør du som det mindste:

 

  • Inkludere relevante nøgleord (og dit område hvis muligt)
  • Have en call-to-action
  • Giv løsningen på din kundes problem
  • Oplys din virksomheds kontaktnummer hvis du har et

 

Google AdWords er svær at bruge hvis du er nybegynder. Men, her hos AWORK er vi altid klar til at give dig en hjælpende hånd med det du har brug for, i forbindelse med online annoncering. Hvis du gerne vil vide mere om hvad vi kan gøre for dig, så tøv ikke med at kontakte os.

Skal vi hjælpe din virksomhed igang med Google AdWords?

Kontakt os nu til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)