Skrevet af Anja

Skrevet af Anja

Artiklen blev skrevet d. 28. november, 2014

Hvorfor benytte Googles produkter?

AWORK er et webbureau som tilbyder en lang række forskellige produkter, som alle sammen er med til at forøge kendskabet til dit brand. At få forøget kendskab til brandet betyder, hos AWORK, at vi sammen med dig får skabt en større omsætning og et plus på bundlinjen i din virksomhed.

 

Det er hér, at Google Services kommer ind i billedet.

Med Google Services fra AWORK får du ikke kun en hjemmeside eller en webshop som ligger online, du får også en online tilstedeværelse som rykker besøgende brugere til konverterende brugere. Som webbureau tilbyder AWORK dig Google Services som inkluderer Google Maps- & Places, Google Analytics, Google Adwords og Google Plus. Du tænker nok; Hvad er det jeg skal bruge disse produkter til? Netop hvorfor du skal bruge disse produkter og hvad hvert enkelt produkt kan gøre for dig og din virksomhed, kan du læse nedenfor.

 


Hvad er Maps & Places?

Har du en lokal forretning er der ingen grund til ikke at være opført på Googles søgeresultater. Hvis du ikke udnytter Google Places, træffer du dybest set en beslutning om at ignorere en kæmpe mulighed for at dominere dit marked samt få flere kunder og dermed større omsætning. Google Places, også tidligere kendt som Google Local, er en online lokal tjeneste der hjælper forbrugerne bruger med at finde lokale virksomheder. I april 2010 havde over fire millioner virksomheder allerede opført deres virksomheder netop her.

 

Hvad er Analytics?

Google Analytics er et værktøj som er med til at spore alle med en hjemmeside eller webshop, også kaldet online tilstedeværelse. Både store og små hjemmesider og webshops kan have glæde af dette værktøj. Google Analytics er et af de mest effektive analyseringsværktøjer der findes – desuden er det gratis for alle. Ligegyldigt hvordan din hjemmeside eller webshop påvirker dig og din virksomhed, så har Analytics noget for alle og enhver. Der er ingen grund til ikke at brugeGoogle Analytics. Hvis dig og din virksomhed gerne vil bruge flere tusinder om måneden på et andet analyseringsværktøj, så værsgo. Du kan dog lige så godt benytte Analytics. Spar hellere pengene og gem dem eksempelvis til markedsføring af dine produkter og din virksomhed.

Hvad er Adwords?

For nylig var der en undersøgelse som viste, at søgemaskineannoncering er den mest omkostningseffektive metode at reklamere på. Vælger du AdWords, kan du begynde at få kunder fem timer efter tilmeldingen.

 

Med Adwords får du kontrol over:

– Det daglige forbrug samt det månedlige budget.
– Hvor meget du vil have, at en konvertering skal koste din virksomhed.
– Hvorhenne du ønsker at være placeret i forhold til konkurrenterne.
– Hvilke dage, måneder, regioner og steder, du gerne vil vises på.
– Dit annonceindhold, og hvor ofte du ønsker at opdatere dette.
– Hvor mange annoncer du kører ad gangen, i hvilke mængder og til hvilken målgruppe.
– AdWords har den laveste pris pr. konverteringer og den højeste Return On Investment ift. andre former for online markedsføring.

 

Betal kun, når folk klikker sig ind til din hjemmeside.

En af grundene til, at Adwords-annoncering har en så utrolig høj Return On Investment er, at du selv styrer hvor meget du vil investere. Du bestemmer selv hvad du er villig til at betale for hvert klik din annonce får, og du sætter selv en grænse for hvor meget du gerne vil investere hver dag (der intet minimumsforbrug).Dit PPC (Pris Per klik) kan være så lavt som 50 øre og du betaler kun Google, når der klikkes på dine annoncer. Det betyder, at du investerer i lige præcis de kunderemner som er bedst for dig og din virksomhed.

 

Find ud af hvad der virker. Og gør det så igen.

I modsætning til mange andre måder at reklamere på, kan du mere end bare at sætte dine Adwords-annoncer i verden og håbe på, at du får noget ud af det. Med Adwords kan du holde øje med alt. Du kan holde øje med annoncernes effektivitet, se hvilke annoncer der genererer flest klik og som konverterer til flest salg, holde øje med kundeemner, tilmeldinger, sidevisninger eller downloads. Desuden kan dine annoncer til stadighed ændres og dermed finpudses til at give dig endnu bedre resultater.

 

Hvad er Google Plus?

Der er mange som undrer sig over, at når nu vi har Facebook som et godt og succesfuldt socialt netværk, hvorfor skal vi så begynde at bruge Google Plus. Den største fordel der er ved Google Plus kontra Facebook er, at du kan håndtere alle dine forbindelser i cirkler og behandle hver enkelt cirkel separat, hvorimod netop dette er ret så forvirrende i Facebook. Den store forskel der er mellem Facebook og Google Plus er, at du kan kategorisere det du deler. Netop dette er et stort plus for mange da det kan være, at man har noget man gerne vil dele med sine SEO-venner og kollegaer, men som man ikke nødvendigvis vil dele med sin familie og venner.

 

Google tager Social Media meget seriøst.

Google Plus profiler og indlæg er også offentlige og kan ses af alle og enhver. Hvert indlæg har sin egen unikke URL, hvilket gør Google Plus til en konkurrent til Twitter, som gør netop dette. Til sidst, og måske vigtigst af alt for SEO- og Social Media-eksperter, beviser Google Plus, at de tager socialt netværk meget seriøst. Ved at benytte sig af Google Plus og integrere det i sin virksomhed, vil man også stå endnu stærkere når det kommer til SEO (søgemaskineoptimering).

 


Skal vi hjælpe jeres virksomhed med at opsætte Google Services?

Kontakt os for en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788

E-mail: smb@awork.dk