Vi søger kollegaer

Hvordan får jeg mest ud af Google Ads, Facebook, LinkedIn og Instagram annoncering?

Online Annoncering er hurtigt blevet den primære reklameplatform for alle slags virksomheder. I 2017 steg brugen af Google Ads med 10,4%. Det fremgår af Google Economic Impact Report, at for hver dollar en virksomhed bruger får de to igen. Inden for de næste par år kan onlineannoncering overstige alle andre former for reklamering.

 

På grund af denne tend bliver konkurrencen hård, da online markedet vil blive overfyldt med annoncer og dermed vil priserne stige. Det er svært, at få det optimale ud af sin annoncering, hvis man ikke har en klar markedsføringsstrategi eller ved hvilke teknikker, man skal bruge.

 

Uanset om du bruger Google Ads, tidligere kendt som Google AdWords, Facebook Annoncering, LinkedIn Annoncering, Instagram Annoncering, content marketing eller en kombination af det hele, skal du sørge for at du benytter de forskellige tiltag til din bedste fordel. Dette vil give din virksomhed eksponering og give dig mulighed for at spare penge i processen.

 

 

Her er en håndfuld tip til at hjælpe dig med at få mere ud af dine onlineannoncer:

Google-Ads-Google-AdWords

# 1 Brug Google Ads-funktioner

 

Der er mange funktioner til rådighed, når du bruger Google Ads og der er sandsynligvis et par, som du ikke kender til. En af de mest gavnlige funktioner er Ad Site Links. Denne funktion giver dig mulighed for at tilføje et par ekstra links til din hjemmeside nederst i din annonce. Disse links kan sige noget som “gratis prøveversion”, “Få et citat”, “Email os” og så videre.

De fleste af disse funktioner er gratis at medtage i din annonce og er nemme at oprette. Når du tilføjer disse funktioner, øges størrelsen af dine annoncer og du vil kunne se et boost i dine klikfrekvenser. Større annoncer fanger kundens opmærksomhed.

 

 

# 2 Definer dine “negative” søgeord

 

Negative søgeord er dem, du ikke ønsker, at dine annoncer skal vises til. Hvis du f.eks. Ikke tilbyder gratis prøveversioner, gratis software eller gratis prøve, så er det sidste, du vil have, at folk klikker på din annonce for at søge noget gratis eller forvente det. Det vil bare koste dig penge for nul afkast. Derfor skal ordet GRATIS inkluderes som et af dine negative søgeord. Se igennem din nuværende analyse detaljer for, at få hjælp til, at finde negative søgeord og bruge lidt tid ved hjælp af det gratis Google Søgeordsværktøj eller det gratis negative søgeordsværktøj fra Wordstream.

 

 

# 3 Vær klar over dine sociale medier Ad-mål

 

Jo mere målrettet dine annoncer er, desto mere effektive vil de være, når du opretter f.eks. Facebook Annoncer, får du mulighed for at målrette dine annoncer med kriterier, som alder, køn, placering osv. Du kan vælge brede kategorier eller specifikke og præcise kategorier. Brede kategorier vil få dig ud til et større publikum, men ikke et bestemt publikum. Du kan vælge mellem de forudbestemte kategorier, der passer til din målgruppe på en generel måde.

 

 

# 4 Benyt video eller foro til Call-to-Action

 

Faktum er, at videoer og til dels billeder trækker mest opmærksomhed. Når du skal have folk til at gennemføre en Call-to-action, er Ads videoer og billeder den bedste måde at fange målgruppens opmærksomhed. De billeder du vedhæfter kan på nuværende tidspunkt være 100x72 pixel. Lav nogle test for at se, hvilke billeder eller video, der får flest svar eller kliks. Når der er et billede eller en video inkluderet i call-to-Action, bliver folk interesseret i at se mere af, hvad du har at tilbyde.

 

 

 

 

# 5 Målrette dit publikum

 

Når du målretter din markedsføring til tidligere besøgende, kalder Google det Remarketing. Det er en funktion, der giver dig mulighed for at nå ud til personer, der tidligere har besøgt din hjemmeside og vise dem relevante annoncer, når de besøger andre websteder på et bestemt annoncenetværk eller i dette tilfælde Google Displaynetværk.

Mange virksomheder vælger at overgå muligheden for remarketing; når de opretter deres Google Ads-konto. Denne funktion sørger for, at hver gang nogen besøger dit websted, bliver de tilføjet til en liste til retargeting. Når de forlader din side for en anden, der også er på Displaynetværket, vises din virksomheds annoncer på de andre websteder. Dette er en måde at bibeholde dit navn i de besøgendes søgelys, selv efter at de forlader din hjemmeside.

 

 

# 6 Kvalitetsindhold – kvalitet over kvantitet

Uanset hvilken form for onlineannoncering du vælger, skal du altid huske, at det er vigtigt at fastholde fokus på kvalitetsindhold. Unikt indhold er en fantastisk måde at dele din ekspertise indenfor dit fagområde; du ønsker ikke at være en påtrængende sælger, der konstant presser dine produkter og tjenester i dine kunders ansigt. Det rigtige indhold kan let overtale potentielle kunder, ved at du dele det, du er god til, dele tips og tricks, retningslinjer og informativt indhold, som dine kunder vil være interesseret i at læse. Husk altid, at målet om at skabe indhold er kvalitet over kvantitet.

 

Skal vi hjælpe dig med dine Google Ads?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88374788
E-mail: [email protected]