×

    Kontakt os

    Sikre dig en plads øverst i Googles søgeresultater

    Google er den mest benyttede søgemaskine og et af verdens største annoncenetværk. Og du betaler kun for dine resultater!

    Allan Hansen

    CSO


    Google Ads

    Fang de købeklare kunder som søger efter dine produkter

    Lad kunderne komme til dig!

    Med Google Ads kan du nå ud til potentielle kunder, som bruger Googles søgemaskine til at finde frem til det du tilbyder. Annoncerne er synlige øverst eller nederst i søgeresultaterne.

    Skru op og ned for dit budget

    Med Google Ads vælger du selv dit annoncebudget. Du kan angive en månedlig budgetgrænse, som ikke kan overskrides og vi kan altid justere eller pause dine annoncer, når du vil.

    Konstante optimeringer

    Googles smarte annonceringsværktøj hjælper med at optimere dine annoncer over tid, så du altid rammer den relevante målgruppe og anvender de rette annonceringsmuligheder.

    Kunde case

    Møbel og Tæpperenseriet

    Konverteringer pr. md

    Visninger af annoncer

    Klik til hjemmeside

    Resultater på alle parametrer for Møbel&Tæpperenseriet

    AWORK startede med at forbedre Møbel&Tæpperenseriet igangværende Google annoncering i november 2020. For bedre at kunne måle Møbel&Tæpperenseriets resultater, fik vi styr på det indledende benarbejde ved at opsætte deres konverteringssporingen korrekt. Det resulterede i 200 målte konverteringer i Februar 2021!

    På tre måneder er deres Google Ads blevet vist 5,1 mio gange! Og ved hjælp af retargeting kampagner kan Møbel&Tæpperenseriet fastholde deres kendskab hos målgruppen og være i “top og mind” hos de besøgende.

    Ved at prioritere de rette søgeord for Møbel&Tæpperenseriet og frasortere de negative søgeord, har deres hjemmeside renseriet.dk gået fra 3590 klik til 31.100 klik fra relevante og interesserede Google-brugere på tre måneder via Google Ads.Vi er her for dig og din virksomhed

    Skal vi hjælpe dig med Google annoncering?

    Gør brug af vore prisberegner og lad os beregne prisen på dine Google Ads.

    Du skal blot give os få informationer om dit projekt, så giver vi dig prisen. Det er uforpligtende og tager under 60 sekunder

    TrygtForHjertet December 2020

    Trygtforhjertet google ads

    TrygtForHjertet maj 2021

    Betydelige stigninger på blot få måneder med Google Ads

    Vi har siden december 2020 hjulpet virksomheden Trygt-For-Hjertet med deres Google annoncering. På få måneder har vi hjulpet dem med at få dobbelt så mange brugere til at klikke på deres annoncer.

    I maj 2021 havde 252.000 brugere set deres Google Ads og Trygt-For-Hjertet har øget deres konverteringsværdi med 431% , hvilket betyder, at deres salg af bl.a. førstehjælpskurser og deres annonceafkastet er steget betydeligt!

    Vil du vide mere?

    AWORK live

    Gratis Google Ads webinar

    Bliv inspireret til ny og bedre annoncering på Google ved at tilmelde dig vores gratis webinar om Google Ads.

     

    Vi afholder løbende webinarer om annoncering, sociale medier og digital markedsføring. Se med og lær noget nyt.

    Google Ads er partner med AWORK Webbureau
    Hvad er Google Ads

    Google AdWords nu kendt som Google Ads

    GooglAdWords er en online annonceringplatform udviklet af Google. Her er det muligt for annoncører at betale Google for at vise korte annoncer, serviceydelser, produktfortegnelser, videoindhold og generere mobilprograminstallationer i Googles annoncenetværk til webbrugere. I juli 2018 skiftede Google AdWords navn til Google Ads, selvom mange stadig benytter sig af det gamle navn.

     

    Google AdWords blev lanceret i 2000, hvor Googles annoncører månedligt betalte for at Google oprettede og administrerede deres kampagne. Kort efter gjorde Google det muligt for mindre virksomheder, selv at kunne oprette og administrere deres egne kampagner. Det var her selvbetjeningsportalen Google AdWords blev introduceret. Siden da er Google Ads blevet større og større og er blevet til, et vigtigt værktøj i forbindelse med virksomheders digitale markedsføring.

    Hvad er prisen på Google Ads
    På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside.

    Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

     

    CPC eller pris “pr. klik” (cost per click) ligger man et budget hvor budgettet ophører når CPC prisen overstiger budgettetDet vil sige at, f.eks. hvis ét klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har klikket på annoncen.

    Kontakt vores Ads Specialister på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk for at høre mere om priserne på Google Ads.

    Hvordan optimere man Google Ads

    Der er mange annonceringmuligheder via Google Ads. Du kan benytte dig af søgekampagner, som vises øverst og nederst i Googles søgeresultater.

    Du kan anvende Google Shopping, som vises i toppen af søgeresultaterne med billeder og direkte links til de produkter, som brugeren har søgt efter.

    Du kan anvende Google E-mail kampagner, som vises i brugernes gmail.

    Du kan benytte dig af Google Displaynetværk som er billeder, bannere og produkter ofte i siden eller øverst på en hjemmeside.

    Mange anvender også re-marketing kampagner på Google, hvor brugerne eksponeres for de produkter de har vist interesse for.

    Annoncering på YouTube er også en mulighed når du anvender Google Ads. Dine annoncer vises derfor før, efter eller i midten af en YouTube video.

    Også App kampagner er også en mulighed med Google Ads. Dine kampagner vil derved vises i GooglePlay Store og i disse apps.

    Der er altså mange muligheder at vælge i mellem når du gerne vil annoncere gennem Google. For at optimere dine kampagner må du holde øje med dine kampagners performance, og se hvor du skal sætte ind. Det er også vigtigt at kende din målgruppe, så du ved hvilken type annoncering der vil præstere bedst hos målgruppen og for dine produkter eller services.

    Har du svært ved at overskue annoncedata eller vil du gerne have faglig rådgivning omkring Google annoncering, så kontakt os på på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk


    Hjælp til Google Ads

    Vores Ads Specialister hos AWORK kan guide dig igennem alle steps’ene når du skal annoncere på Google.

    Tag fat i os på +45 88 37 47 88 eller skriv til os på smb@awork.dk

    Hvordan fungere Google Ads?

    Google Ads systemer indsamler data via cookies og søgeord bestemt af annoncører. På den måde får Google AdWords mulighed for at placere annoncer til de personer hvor de mener det kunne være relevant. Når der klikkes på en reklame i Googles annoncenetværk er det så her at annoncøren betaler pr. klik og partnerhjemmesiden modtager en del af den genererede indkomst.

     

    På Google kan du også betale Google AdWords for at komme højere op på søgeresultaterne. Det gør du ved en auktion. Men selvom du kommer med det højeste bud er det ikke ensbetydende med at du kommer højst op. Den side der kvalificere sig til at komme højst op på søgeresultaterne er den hjemmeside eller webshop der har budt højt, men også den hjemmeside eller webshop som har den mest SEO og Google venlige hjemmeside. Det betyder at din hjemmeside eller webshop skal have en relevant Google annonce søgeforespørgsel, relevante søgeord, relevante annoncer til destinationssiden osv. Google vurdere alle disse faktorer og giver hver hjemmeside eller webshop en score de placeres efter i søgeresultaterne. Hvis man score højt kan man være heldig at Google belønner en således at pris pr. klik (CPC) reduceres, man får bedre eksponering og at annoncen vises flere gange.

     

    CPC eller pris “pr. klik” (cost per click) ligger man et budget hvor budgettet ophører når CPC prisen overstiger budgettetDet vil sige at, f.eks. hvis ét klik koster 1 kr. og du har et budget på 100 kr. vil annoncen lukke når 100 har klikket på annoncen.

     

    Google AdWords annoncer vises både lokalt, nationalt og international. I dag er Google Ads blevet så skræddersyet, at du kan vælge hvilken geografisk radius dine reklamer skal vises, sprog, alder og så meget mere. Det betyder, at du kan vælge at brugere indenfor et bestemt område kun kan se dine reklamer. Dette kan være super relevant hvis du har et ønske om at ens kunder skal være lokale eller i området af din fysiske butik. 

     

    I Google AdWords netværk er det også muligt at byde ind på diverse søgeord. Det er disse søgeord, der er med til at ens hjemmeside eller webshop vil blive rangeret bedre på Googles søgeresultater. Disse søgeord bydes der på ved auktioner, nogle søgeord er mere efterspurgt end andre, da det er hvad forbrugerne søger på. Der er derfor også større konkurrence og højere priser ved de efterspurgte søgeord.

    Hvorfor bruge Google annoncering?

    Du kan ReTarget dine kunder. ReTarget er en måde du kan få besøgende der tideligere har været inde på dit site til at blive påmindet om at de har klikket på et bestemt produkt. For at ReTarget sine besøgende, skal man benytte sig af cookies. Cookies er med til at huske hvilken computer der har været inde på din hjemmeside og hvilket produkt det var de kikkede på. Når de har indsamlet disse informationer, er det her de kan eksponere den tideligere besøgende overfor det produkt eller din virksomhed. Derved er det muligt at skabe mersalg eller sælge til ellers tabte kunder.

     

    En af fordelene ved Google Ads er at du kun betaler pr. klik. Det betyder at selvom 1000 brugere ser din annonce men kun 100 klikker vil du kun betale for dem der klikker, altså de 100.

     

    I dag er der mange virksomheder der vælger at outsource deres digitale markedsføring til webbureauer. Det vil i længden være billigere da man primært har en abonnementsløsning. Udover det slipper man som virksomhed også med at skulle betale til den afdeling der ellers skulle stå for den online markedsføring.

     

    Google AdWords er i længen et markedsføringstiltag som er meget billigere end de traditionelle markedsføringstiltag. Udover det, vil du også kunne ramme den målgruppe du ønsker, meget mere præcist end med traditionel markedsføring. Online markedsføring vil derfor også være et tiltag som vil have en langt større effekt.

     

    I Google AdWords er det også muligt at måle fremgangen efter tiltagene. Det betyder at du vil kunne se hvilke søgeord i dine annoncer der sælger, hvor mange der har klikket på annoncen, været inde på din hjemmeside eller webshop og så meget mere. Når du annoncere via Google Ads, benytter man sig af det vi kalder for AB test. Det er en metode hvor man finder frem til de mest relevante annoncer. Alt dette er med til at gøre du kan præcisere din markedsføring yderligere og derved mindske omkostningerne på den lange bane.

    Prisen for Google AdWords varierer afhængigt af dit budget og hvor mange konkurrenter der er på markedet og søgningerne. Undervejs vil det også være muligt at kunne justere dit budget i Google Ads programmer.

    Hvorfor skal jeg lade AWORK stå for mine Google Ads?
    Når du opretter en Google Ads kampagne er der mange forhold man skal have styr på. Hvilket indhold rammer bedst min målgruppe, hvor skal annoncen vises, hvem skal den vises til osv. Det er her vi kommer ind i billedet.

    Et professionelt markedsføringsbureau vil have langt større erfaring indenfor online markedsføring, da de ved hvordan det skal gøres. Udover det vil et professionelt markedsføringsbureau som AWORK kunne vejlede dig således at du får de søgeord, der er relevant for netop din hjemmeside eller webshop. Vi vil også vejlede dig så du vælger den rette måde at fremvise dine annoncer på overfor din målgruppe. Vi hjælper dig også med at din hjemmeside og webshop bliver score så højt så muligt, ved at gøre siden så 
    SEO og Google-venlig som muligt.

    Sådan opsætter vi dine Google Ads

    Opbygning af kendskab og analyse.

    Første step er at stifte kendskab med jeres brand, industri samt konkurrenter. Den information vil skabe fundamentet for hele jeres Google AdWords kampagne.

    PPC strategi og projektplanlægning.

    Andet step er at udarbejde en PPC* strategi på baggrund af den information vi har indsamlet i første step. Sammen med jeres mål kan vi nu afgøre, hvilken vej vi skal gå.

    *PPC står for Pay Per Click. Det er den pris, du betaler for hvert enkelt klik, du får på dine annoncer.


    Opsætning af kampagne og sporing

    I tredje step opsætter vi konverteringssporing* på jeres hjemmeside. Det er også her, vi afgør, hvor trafikken skal sendes hen, og hvad der skal ske med trafikken.

    Konverterigssporing betyder, at vi lægger en kode ind på jeres hjemmeside. Det gør vi for at måle, hvor mange kunder I får fra hver enkel annonce i jeres kampagne.

    Løbende optimering og justering.

    Fjerde step består i optimering og justering af kampagnerne. Vi laver tragtanalyser, hvor vi tester og sorterer annoncer fra. Det sikrer at vi får det bedste resultat på lang sigt.


    Rapportering og servicekald

    Femte og sidste step er den kontinuerlige afrapportering. Vi udarbejder en rapport til jer og giver jer samtidig et telefonisk opkald, hvor vi forklarer tallene i rapporten.

    AWORKS kunder

    Dem har vi også hjulpet

    naturenergi er kunde hos AWORK Webbureau
    Danske Advokater er kunde hos AWORK Webbureau
    basisbank er kunde hos AWORK Webbureau
    solrød gymnasium er kunde hos AWORK Webbureau
    scalepoint er kunde hos AWORK Webbureau