Flyt til AWORK

Gør arbejdet lettere med Nextcloud og SOGo

Sådan bruger du de nye webmail løsninger

I løbet af sommeren introducerede AWORK to webmail løsninger, hhv. Nextcloud og SOGo. I dette indlæg fortæller vi mere om hvordan du kan arbejde i de to webmail løsninger.

 

Herunder sammenligner vi de to webmail løsninger, sådan at du ved hvilke opgaver du kan løse- og hvordan der arbejdes i en webmail løsning:

  • Filer, dokumenter og billeder: Nem adgang til filer, dokumenter og billeder, som kan deles med kolleger, partnere og kunder. Oplev en sikker deling, hvor kun tilladte personer får adgang til dine filer, dokumenter og billeder.

 

  • Opkald: Nextcloud Talk gør det muligt for dig at holde online møder, web konferencer og skærmdeling. Opkaldene er private og kan foretages mellem kolleger, partnere og kunder.

 

  • Mail, kalender og kontakter: Nextcloud Groupware tilbyder mail, kalender og kontakter, som hjælper kollegerne med at løse sine opgaver effektivt, med integrering af dokumenter.

 

  • To Do: Lav en to do liste, som holder styr på dine opgaver for dig.

 

  • Aktiviteter og møder: Opret aktiviteter og møder til dig selv og kollegerne. Opret favoritter sådan at dine aktiviteter er lette at navigere rundt i.

 

  • Noter: Hold styr på dit arbejde med noter. Naviger rundt i noterne med favorit noter.

 

  • Mail, Kalender og kontakter: Du definerer rettigheder til specifikke personer eller grupper, når du deler din kalender, adresser og mail. SOGo har indbygget mange sprog, sådan at du føler dig hjemme.

 

  • Ferie mail: Når du er på ferie eller optaget, kan din mail konto pleje dine relationer. Få automatisk besvarelse af dine mails, som oplyser hvornår du er tilgængelig igen. Du kan også videresende dine mails, sådan at din virksomhed altid kan kontaktes.

 

  • Book møder: Se hvornår dine kolleger er ledige, sådan at du kan booke et møde med fuld deltagelse. Opret gentagne aftaler i kalenderen og sæt en alarm, så du ikke går glip af vigtige møder.

 

  • Tilføjelse af ressourcer: Når du opretter et møde kan du tilføje ressourcer til dine aftaler, såsom lokale og projektor. Dette sikrer at lokale osv. aldrig er dobbelt booket til dit møde.

 

  • Automatisk information: Når/hvis du ændrer informationen for en aftale, kan dine kolleger automatisk få den nødvendige information angående dit møde.

 

Nu ved du lidt mere om hvad en webløsning er og hvilke opgaver du kan løse i Nextcloud og SOGo. Men hvilken platform er bedst egnet til dit behov? Dette kan du læse mere om nedenfor.

Nextcloud – Webmail løsningen med mange funktioner

Nextcloud er løsningen for dig, der vil samle kommunikation og dokumenter et sted. Nextcloud har mange funktioner og muligheder, men er let og overskuelig at arbejde i, med en opdeling af arbejdsområderne.

Netxcloud kan anvendes af små-, mellemstore og store virksomheder. Løsningen er dog særdeles velegnet til store virksomheder, fordi den har mange muligheder og gør det muligt at dele dokumenter, filer og billeder mellem kolleger, partnere og kunder.

 

Du kan du tilgå dine dokumenter og kommunikere fra alle verdenshjørner, både fra mobil, tablet og pc.

 

Med Nextcloud oplever du en sikkerhed i top, hvor dine dokumenter aldrig bliver tilgængelige for uvedkommende.

SOGo – En simpel og let anvendelig webmail løsning

SOGo kan også anvendes af alle typer virksomheder, men er særdeles velegnet til mindre virksomheder, som værdsætter en simpel løsning, med kun de nødvendige funktioner.

 

SOGo er simpel at arbejde i og gør det let at sende sikker mail og planlægge din arbejdsdag med møder i din- og kollegernes kalender.

 

SOGo understøtter de mest almindelige webbrowsere, hvor kolleger har adgang til det samme data, uanset brug af webbrowser.

Du kan logge på SOGo med mobilen, sådan at du kan arbejde på farten. Derfor er SOGo velegnet til eksempelvis håndværkere og malere som arbejder udenfor kontoret. SOGo er selvfølgelig også velegnet til andre brancher.

Vil du høre mere om Nextcloud og SOGo?

Ønsker du vejledning eller kunne du tænke dig at høre mere om Nextcloud og SOGo?

Så er du altid velkommen til at kontakte os via telefon eller mail:

 

 

Telefon: 88 37 47 88

E-mail: smb@awork.dk