Facebook Bureau

Få din helt egen Facebook specialist tilknyttet

AWORK er dit Facebook Bureau

Er du endnu ikke kommet i gang med Facebook annoncering, selvom dine konkurrenter brager afsted? Eller føler du, at du kaster penge ud af vinduet med dine nuværende Facebook annoncer?

AWORK Webbureau
Allan Hansen CSO ved AWORK Webbureau

Hos AWORK opsætter og kører vi alle dine Facebook annoncer fra dag ét.

Med Facebook annoncering kan du få dine budskaber ud på et utal af måder og lave annoncer, som præcis rammer din målgruppe. Jo hurtigere du kommer i gang, jo hurtigt får du indsamlet den nødvendige data og information på dine kunder, som giver dig forspringet til dine konkurrenter.

Facebook er uden tvivl det mest udbredte medie i Danmark. Over 70% af alle danskere er på Facebook, hvilket svarer til næsten 4 millioner brugere i Danmark. Mediet giver dig en unik mulighed for at ramme alle målgrupper, uanset om du arbejder med B2B eller B2C. Samtidig giver annonceplatformen dig også mulighed for at annoncere på Instagram, som er ejet af Facebook. Alt annoncering foregår derfor på samme platform.

Lige så hurtigt Facebook udvikler os for os brugere, lige så hurtigt ændrer annonceringsdelen sig også. Som Facebook annoncør skal du konstant holde øje med nye opdateringer, trends, annonceformer og sporingsmuligheder. Facebook er en algoritme, som hele tiden er i forandring, og derfor skal du som annoncør holde øje og optimere dine annoncer, så du får det optimale ud af dine annoncekroner.

Vi anbefaler af få hjælp fra specialister, da vi ofte ser, at man hurtigt kan miste mange penge på Facebook annoncering uden den rette erfaring.

Her hos AWORK er vi eksperter i, hvordan du bedst rammer din målgruppe og opnår flere salg, henvendelser, bookinger eller andet konverteringsmål med Facebook Ads.

Kom i gang fra 2.499 kroner om måneden.

Kontakt os her, hvis du vil høre om, hvordan du kan bruge Facebook Ads. Det er helt uforpligtende.

Hvad koster Facebook annoncering?

Det er altid rart at vide, hvad man kan prismæssigt kan forvente, når man skal i gang med annoncering. Modsat Google Ads, hvor du betaler pr. klik på din annonce, så betaler du Facebook pr. 1000 eksponeringer. Det vil sige, at hvis en gruppe mennesker ser din annonce 1000 gange, så betaler du en pris efter det.

Så hvis vi skal sætte det meget simpelt op, så gælder det om at det maksimale antal værdifulde handlinger eller konvertinger på sine 1000 eksponeringer. Derfor er det også vigtigt at kunne indsnævre sin målgruppe, så du ikke får vist din annonce til personer, som ikke er relevante for dig.

Annonceprisen vurderet på de 1000 visninger kalder man Cost-per-Mille (CPM) på Facebook-sprog. Egentlig betyder prisen ikke så meget, så længe du får mange konverteringer på de 1000 visninger. Derfor skal du hellere holde øje med, hvor meget det koster dig at få en person til at lave en konvertering. Den parameter kalder Facebook Cost-per-acquisition eller CPA.

Det bliver hurtigt meget teknisk, men grundlæggende handler Facebook annoncering om gøre det billigt at erhverve nye kunder og ikke mindst få mange af dem.

Når du får hjælp til annoncering af et Facebook bureau, så betaler du for:

  1. At køre annoncerne

  2. At vi administrere dine annoncer

På den måde er betalingen delt op i to dele. Du bestemmer egentlig selv, hvor mange penge du vil smide efter Facebook Ads om dagen, og ved siden af betaler du os for at lave arbejdet for dig. Vi anbefaler dog altid et minimumsbeløb om dagen for annonceringen, da der skal et vis beløb til, for at få det fulde udbytte af ens annoncering på Facebook.

Her hos AWORK starter vores Facebook Ads priser fra 2.499,- om måneden for at administrere annoncerne, som er en rigtig konkurrencedygtig pris.

AWORK som dit Facebook Bureau

  • Vores tilgang til Facebook annoncering

    Skal du i gang med Facebook Ads hos AWORK, så opsætter vi din annoncekonto og kører dine annoncer fra start. Forud for samarbejdet snakker vi om dine mål og ønsker, så vi bedre kan designe et perfekt annonce-setup.

    Ofte skal der laves noget indhold, såsom videoer eller tages billeder, som vi også tilbyder hjælp til. Herfra sætter vi gang i dine annoncer, og her kan du selv holde øje med udviklingen af annoncerne med vores analyseværktøj AWORK Insight (link).

  • Fast Facebook Ads-Specialist

    Vi har gode erfaringer med det tætte samarbejde, og derfor får du tilknyttet en fast Facebook specialist, som vil køre dine annoncer, og som vil stå for alt rapportering til dig.

  • Facebook Strategi

    Alt efter hvilken virksomhed du driver, eller hvilket konverteringsmål du har, skal der lægges den rette Facebook Ads strategi. Der er stor forskel på, om du for eksempel driver en webshop eller sælger services gennem din hjemmeside, og derfor sammensætter vi strategien efter dine mål, brand og tone of voice.

  • Facebook Marketing Partner

    Hos AWORK er vi Marketing Partner med Facebook. Det betyder, at Facebook anerkender AWORK som førende i branchen, og som en virksomhed der har vist positive resultater med Facebook annoncering i mange år.

  • Top Advertising Bureau 2021

    Vi er flere gange blevet kåret som en af de førende inden for betalt annoncering i Danmark. Prisen bliver hvert år uddelt af den amerikanske virksomhed, Clutch.

AWORK Webbureau - Tommy og Jesper
AWORK Webbureau har modtaget Børsen Gazelle

Hvem og hvad kan du målrette på Facebook Ads?

Næsten alle danskere er på Facebook, og derfor kan du nærmest ramme alle målgrupper. Alt fra direktøren til den lille erhvervsdrivende eller de unge, de ældre osv. Som nævnt før, så betaler du pr. 1000 eksponeringer på Facebook, så derfor er målretning altafgørende for, at du får succes indenfor dit budget.

Vi har opridset nogle af de mange tusinde måder at målrette dine annonce på:

Lokation: Med Facebook Ads kan du målrette helt ned på dine kunders lokalitet. Faktisk er målretningen så præcis, at du kan målrette helt ned på enkelte gader i din by.

Hvis du for eksempel har en lokal butik i Holbæk, så har du mulighed for kun at vise dine annoncer til dem, som befinder sig i Holbæk eller omegn. Her kan du også vælge om du primært vil målrette de personer, som ofte befinder sig i området over længere tid, eller dem som kortvarigt også har været indenfor området, såsom turister. At vælge lokalitet er rigtig vigtigt, da du helst ikke vil bruge dine annoncekroner på personer, der ikke har mulighed for at besøge din butik.

Demografi: Demografi relaterer sig til befolkningens alder, køn, indkomst, civilstatus og meget andet. Det er en rigtig effektiv måde at indsnævre dine annoncer, hvis du for eksempel kun sælger tøj til kvinder, så vil du ofte ikke være interesseret i at vise dine annoncer til mænd.

Interesser: Facebook indsamler konstant data, og de har derfor ret godt styr på, hvad deres brugere interesserer sig for. Det har du som annoncør mulighed for at udnytte, og på den måde målrette folk på det, de i forvejen synes er spændende at læse eller høre om. Hvis du for eksempel sælger smykker, så kan du målrette kvinder der er interesseret i smykker, mode eller andre ting, som relaterer sig til dit produkt.

Adfærd: En af de mest effektive måder at annoncere på Facebook er gennem adfærd. For at kunne målrette adfærd skal brugere tidligere have engageret sig med dit indhold. Når du som annoncør har indsamlet nok brugere, så bliver Facebook hurtigt klogere på, hvilke typer af mennesker, der godt kan lide at trykke på dine annoncer. Det kræver, at du har installeret din Facebook Pixel, som vi senere vil komme ind på. Herfra vil du kunne målrette nye annoncer på baggrund af folks tidligere adfærd.

Engagement: Hvis nogle kommenterer, liker eller på anden måde reagerer på dit opslag eller hvis de har besøgt eller liket din Facebook eller Instagram side, så kan du også

målrette specifikke annoncer til dem. Det kan være utrolig effektivt, da du på forhånd ved, at målgruppen på den ene eller anden måde har vist interesse for dit indhold.

Annonceringstyper på Facebook

Facebook tilbyder en lang række annonceringsmuligheder, som kan bruges til mange forskellige formål. Markedsføring på Facebook er det man kalder push-marketing, som betyder, at man gennem annoncering prøver at trække kunder til sig, og på den måde engagere en målgruppe, som i forvejen måske ikke kendte til dit produkt eller som ikke kender værdien af produktet endnu.

På den måde bruger du markedsføring til at præsentere din virksomhed eller produkter på den mest bedste måde. Derfor bruger vi ofte annoncer til at sende folk ind på hjemmesider, leadformularer eller lave andre hændelser, som bringer personen tættere på virksomheden. Med Facebook-annoncer kan du blandt andet måle på trafik til hjemmeside, websitekonverteringer, brand awareness, videovisninger, udfyldning af formularer, app-installationer osv.

Facebooks annoncetyper har derfor én ting tilfælles, og det er, at de alle er meget visuelle og designet til at præsentere dine produkter eller services på en flot og overskuelig måde.

Den første og mest velkendte annoncetype er billedannoncer, som kan være fint at bruge til at komme i gang med annoncering på Facebook. Her kan du tilføje et billede, med eller uden tekst, tilføje overskrifter, tekst ved din knap til hjemmeside, eller hvad du ellers vil linke til. Da et billede er statisk, er det en god idé at skabe noget, som står lidt ud fra resten af Facebook feed’et. Det kan for eksempel være markante farver eller andre visuelle elementer.

Videoannoncer har i mange år været set som Facebooks foretrukne annoncetype, da video giver et utal af muligheder og ikke mindst godt til at fange folks opmærksomhed. Annoncerne kan køres i mange forskellige formater, som både kan vises i Facebook eller Instagrams feed og stories. Annoncerne behøver ikke nødvendigvis at være filmoptagelser, for det er nemlig også muligt at bruge en sammensætning af billeder, animationer eller hvad der ellers kan skabes i et MP4-format.

Udover video- og billedeannoncer findes der også afstemningsannoncer, karusselannoncer, kollektionsannoncer og mange andre. Valget af annoncetype afhænger af det produkt eller service du vil sælge, og her rådgiver vi dig til at vælge de optimale annoncetyper.

Retargeting på Facebook

Når du har indsamlet en masse konverteringer og hændelser, såsom videovisninger, hjemmebesøg eller andet, så er det muligt at lave det, som hedder retargeting.

Det skal dog siges, at der skal installeres det som hedder en Pixel på din hjemmeside, som er en sporingskode, der sørger for at samle informationer ind på de personer der besøger din side eller udfører forskellige handlinger.

Når din Pixel er installeret og du har fået indsamlet så mange hændelser som muligt, så er det her, at Facebook annoncering virkelig viser sin værdi. Her er det nemlig muligt at målrette de samme personer, som for eksempel har besøgt din hjemmeside, igen. De her personer vil naturligt nok have et bedre kendskab til din virksomhed, end dem som endnu ikke kender til det. Derfor vil der også være større chance for, at de vil blive kunder hos dig.

Ikke nok med at du kan målrette til en varmere målgruppe, så er det også muligt at lave annoncer som Facebook kalder look-alikes. Som ordet også indikerer så handler det om at målrettte nogle mennesker som ligner din nuværende målgruppe.

Alt Facebook annoncering er bygget op omkring data, så hvis du for eksempel har samlet 5000 mennesker, som har set minimum 15 sekunder af din videoannonce, så kan Facebook samle ligheder mellem de 5000 mennesker og oprette det, som hedder et look-alike publikum. På baggrund af den indsamlede data kan de finde nye personer, som minder om dem du har indsamlet i forvejen. Det kan være et yderst effektiv værktøj, som Facebook de senere år har udviklet meget på.

Den gode annonce på Facebook eller Instagram

Viser dig eller din forretning: Det er vigtigt at dine annoncer er præsentable og personlige. Personen, som ser annoncen, skal blive klogere på dig eller din virksomhed.

Er iøjnefaldende: Dine annoncer må helst gerne fange brugeren på en anderledes måde. Brug gerne farver, effekter eller en sjov introduktion, som fanger folks opmærksomhed.

Er unik og skiller sig ud: Din annonce må helst gerne skille sig ud fra mængden og tilbyde noget unikt til brugeren. Så tænk kreativt og overvej hvordan du kan gøre noget anderledes i forhold til dine konkurrenter.

Passer til formater: Sørg for at brug de rigtige formater. Så om du bruger billeder, videoer, karuseller på Facebook eller Instagram, så husk at brug et format, som understøtter mediet.

Konkret og relevant: Undgå at pakke dine budskaber ind i floskler og ukonkrete vendinger. Vær konkret og fortæl præcis, hvad din kunder får ud af dit produkt eller service.

Rapportering og analyse via Facebooks annonceplatform

Noget af det vigtigste ved at køre Facebook eller Instagram annoncer er at måle på annoncernes effektivitet. Det er yderst sjældent at annoncer kører perfekt fra dag ét. Annoncering handler om konstant optimering, og den optimering laver vi primært fra den data, vi kender i forvejen.

Her hos AWORK bruger vi forskellige analyseværktøjer til måling og optimering. En af de værktøjer er vores eget program, AWORK Insight, som vi også tilbyder til vores kunder. AWORK Insight giver dig det fulde overblik over den data, som er indsamlet på tværs af annoncer. Du får dit helt eget dashboard, hvor data vises i overskuelige diagrammer. Du behøver derfor ikke at have erfaring med analyseværktøjer på forhånd for at kunne forstå udviklingen af din markedsføring.

Hvis du samtidig også bruger Google Ads eller arbejder med søgemaskineoptimering, så er AWORK Insight også et rigtig effektivt værktøj.

Prøv AWORK Insight gratis i 3 måneder her.