Vi søger kollegaer

Hvordan man som virksomhed bør bruge hashtags på Facebook

Hashtag er et af de mest efterspurgte elementer i social media marketing, oftest for de virksomheder, der lige har startet ud og ønsker at opnå online synlighed. Hashtag startede på Twitter og Instagram og spredte sig til Facebook i 2013. Siden da har virksomheder brugt hashtags til at tiltrække flere kunder til deres mærke.

 

 

Hvorfor skal du bruge Facebook hashtag?

 

Hashtags er nu klikbare og brugbare på Facebook. Brug af hashtag eller # symbol foran et ord eller en sætning gør ordet til et klikbart link. Når du klikker på hashtag, vil du se et feed af offentlige indlæg, der indeholder hashtag.

 

Sådan kan du bruge hashtag til din virksomhed:

 

 

  • Udvid din søgning

 

En hashtag vil hjælpe dig med at udvide din rækkevidde til personer, der ser på indlæg i dit emne. Hashtag har været en fantastisk måde at hjælpe folk, der er interesserede i nicheemner, finde hinanden og finde samtalen. Ved at bruge hashtag i dit indhold kan du muligvis komme foran folk, der måske ikke har set dine indlæg ellers. Du kan overvåge dine Facebook-hashtags i dine Facebook Insights, for at se, om dine hashtags gør en forskel i dine indlæg.

 

 

 

  • Branding din Facebook side

 

Du kan oprette din egen specielle hashtag til branding af din Facebook-side, til nye produkter eller specielle kampagner. Ved branding af alle dine indlæg om dit nye produkt eller kampagner, kan du give oplysningerne ud i en separat strøm af information og give folk nem måde at dele information om dit produkt eller salgsfremstød.

 

 

 

  • Brug hashtag på tværs af sociale platforme

 

Hvis du har brugt hashtags i din Twitter, Instagram eller Google+, er det nu mere naturligt at bruge hashtags på Facebook, du kan spare mere tid ved at kunne sende det samme indhold på tværs af flere platforme.

 

 

 

  • Brug hashtags til at fremme særlige begivenheder

 

Mange business marketing folk bruger hashtags til at fremme nye produkter, tjenester eller salgsfremmende salg, konkurrencer og så videre. Hashtags er fantastisk måde at få dine kunder til at følge visse rabatter, begivenheder og kampagner ved hjælp af hashtag du har oprettet til arrangementet. Det er også lettere at dele indlægget om din begivenhed, når du bruger et hashtag. Men der er måder, du kan bruge hashtag på for at fremme din virksomhed eller mærke.

 

Her er et godt link til, hvad du skal gøre, og hvad du ikke skal gøre, når du bruger hashtags på dit indhold.

Klik her for vejledning om hvad du skal gøre, og hvad du ikke skal gøre på Facebook Hashtags.

 

Hvad skal du overveje, når du bruger Facebook hashtags?

 

 

  • Beskyttelse af personlige oplysninger er stadig gældende, når du bruger hashtags

 

Hvis du bruger hashtag på din personlige profil, er privatlivet stadig oprettet efter, hvordan du styrer dit privatliv på din profil. Bare fordi du bruger hashtag betyder det ikke, at du pludselig er offentlig. Dette er også en ting, du bør overveje, når du bruger Facebook hashtag til dine virksomheds promoveringer. Hvis du vil have dine hashtags og indlæg kendt for offentligheden, skal du kontrollere din privatlivsindstilling og indstille den til offentlig visning, ellers kun din ven og dit netværk vil kunne se dine kampagner.

 

 

 

  • Hashtags skal være i et ord

 

Hvis du vil bruge et søgeord som din hashtag, skal det bogføres i ét ord, og kapitalisering betyder ikke rigtig noget, men mange mennesker bruger store bogstaver for hvert ord, da det er mere læseligt for nogle. For eksempel; #facebookmarketing er det samme som #FacebookMarketing, men den anden er meget mere læsbar.

 

 

 

  • Du kan sammensætte uanset hashtag du ønsker

 

Der er ingen regel om brugen af hashtags, men du bør overveje dit mål, hvis du vil mærke dine egne hashtags, men du kan gøre dem korte og nemme at huske og let at forstå. En kompleks og lang hashtag vil ikke få meget trækkraft.

 

 

 

  • Undersøg din hashtag før du bruger den

 

Det er vigtigt, at du bruger hashtags, der er relevante for din virksomheds niche. Se på websteder som Pinterest, Instagram, Twitter og Google+, og se, om dine hashtags allerede er brugt til andre formål.

 

Det anbefales at teste dine hashtags som en del af Facebook-marketingstrategien og måle dine resultater. Og glem ikke at tjekke ideerne om, hvad man ikke skal gøre og hvad man skal gøre med Facebook hashtags, for at undgå forvirring fra dine potentielle kunder. Husk at holde dine hashtags kort, relevante og ikke kun afhænge af dem for større rækkevidde, men lad det være en del af din Facebook marketing strategi.

 

 

Skal vi hjælpe dig med din online markedsføring?

Kontakt os til en uforpligtende snak:

Telefon: 88 37 47 88
E-mail: [email protected]

  • Kunne du bruge artiklen?
  • Ja   Nej
AWORK Webbureau Nyhedsbrev

Vil du have hemmelige våben i din indbakke?

Intet går vores næse forbi og vi holder dig derfor opdateret med alt lige fra Mark Zuckerbergs seneste Facebook-opslag til Googles nyeste våben indenfor kundekonvertering!

Velkommen, det er fedt at have dig med ombord :-)